• Anonym5667

Problem i förhållandet, hjälp?

Vi har varit tillsammans ett tag och bott ihop ett par år. Jag vet inte vad jag ska göra för att jag känner så jävla mycket kärlek för honom men det känns så hopplöst från hans håll. Han säger att han är osäker och jag faller ihop varenda gång. Det verkar så himla bra emellanåt och vi lever drömmen men sen händer det igen. Och jag har aldrig varit den som är svag och gör som någon annan säger men för honom blir jag svagare än jag vågar erkänna. Han förstår inte hur trasig jag blir varje gång vi bråkar och då stänger jag mig. Men han öppnar upp mig igen genom att vara så himla snäll och fin. Vi har upplevt så mycket ihop och såna stora planer för framtiden men nu bestämde vi för att ta en paus. Jag vet inte vad jag ska göra, varför blir jag såhär? Hur bygger jag upp mig själv igen? Det är min första kärlek och innerst inne vill jag vara med honom för alltid. Jag är starkare än vad jag tror har jag märkt men jag behöver någons råd, någon som kanske varit med om något liknande. Hur gjorde ni? Jag vill inte bryta ihop framför min familj och mina vänner.

• Svar på tråden Problem i förhållandet, hjälp?
  • JodiBabe

Låter som han utsätter dig för onödiga känslomässiga påfrestningar. Tvivel får man hålla inom sig tills man vet och då gör man slut. Alternativt tar man upp det på ett sjysst sätt. Att pendla fram och tillbaka som han har gjort är inte ok.

• Feresiia

Jag har varit i samma sits som dig, jag blev tillslut dumpad. Sluta upp att tillgodose honom genom att gå över din tröskel. Varför vill du vara med någon som inte kan ge dig den kärlek du vill ha? Du kan fortfarande nå era drömmar utan han, gör det till en utmaning att nå dit själv eller med någon som älskar dig på ett sätt du mår bra av. För mig tog det ett år att bygga upp mig själv, att rannsaka mig själv vad jag vill ha ut av ett förhållande. Jag mådde tillslut så bra att vara ensam. Idag har jag en annan syn på ett förhållande det måste vara ge och ta, och om min nya kille skulle börja tveka skulle jag lämna honom. Jag har rätt att bli älskad utan att behöva gå över min tröskel att jag tillslut bara ger. Både du och jag kan ha egna fantastiskt mål för framtiden. Dessutom finns det fantastiska killar där ute och du kommer hitta någon på din väg. Stå bara på dig och se ditt egna värde! Heja dig!

• Anonym5667
    Feresiia skrev 2018-11-24 13:44:48 följande:

Jag har varit i samma sits som dig, jag blev tillslut dumpad. Sluta upp att tillgodose honom genom att gå över din tröskel. Varför vill du vara med någon som inte kan ge dig den kärlek du vill ha? Du kan fortfarande nå era drömmar utan han, gör det till en utmaning att nå dit själv eller med någon som älskar dig på ett sätt du mår bra av. För mig tog det ett år att bygga upp mig själv, att rannsaka mig själv vad jag vill ha ut av ett förhållande. Jag mådde tillslut så bra att vara ensam. Idag har jag en annan syn på ett förhållande det måste vara ge och ta, och om min nya kille skulle börja tveka skulle jag lämna honom. Jag har rätt att bli älskad utan att behöva gå över min tröskel att jag tillslut bara ger. Både du och jag kan ha egna fantastiskt mål för framtiden. Dessutom finns det fantastiska killar där ute och du kommer hitta någon på din väg. Stå bara på dig och se ditt egna värde! Heja dig!

Tack, det var precis vad jag behövde höra. Tusen tack verkligen! Jag har börjat inse att jag måste börja släppa taget och att det egentligen bara kan bli bättre. Jag behövde nog det här. Önskar att du når dit du vill och all lycka till med ditt nuvarande förhållande!
Svar på tråden Problem i förhållandet, hjälp?