• Katten22

Så besviken på dejt eller överreagerar jag?

Har pratat med en kille i 2 månader nu. Han har skrivit dagligen till mig o vi har pratat totalt hela tiden. Vi har vart på 4 dejter då vi bor 15 mil ifrån varandra. Vi båda är ute efter seriöst. Varje dejt har jsg tyckts känts bra o har alltid fått ett meddelande stt jag ska skriva när jsg är hemma så han vet allt gått bra. Vi har haft sex o myser i går ut o äter. Jag har vart ärlig stt jsg har svårt stt lita på folk då jag nyrligen vsr tillsammans med en psykopat vill jag kalla det o han är även dömd för sexual brott mot mig. Han vsr otroligt stöttande i detta på alla sätt. Sista dejten var väldigt mysig o han hörde av sig efter som vanligt för stt typ 2 dagar senare inte höra av sig alls. Jag skrev o fick en ursäkt som svar stt det är kaos på jobbet. Mem jag ser ju han snapar mef andra o lite tid finns ju. Jag förstår att man inte ksn krävs att någon ska börja tycka om en, men det som gör mig arg är stt jag då inte tycker att man ses 4 gånger, hör av sig dagligen o även har sex för stt sedan typ bara hå upp i rök? Jag misstänker han kan ha börjat prata med nån annan tjej.. hur ska jag bete mig? Bara ignorera helt eller låtsas so vanligt o snapa lite bilder o se hur han är då eller hur ska jag göra?

• Svar på tråden Så besviken på dejt eller överreagerar jag?
  • Långbenopluto

Oj, börjar du berätta så allvarliga saker som hände med ditt ex efter bara 2 månader? Inte konstigt att han springer åt andra hållet.

• OlgaElvira

Det verkar lite väl gränslöst att ta upp sånt så tidigt i relationen. Det hade räckt att du sagt att du inte hade så lätt att känna tillit på grund av dåliga erfarenheter. Vid frågor säger man bara, det där kan vi ta en annan gång.

• äldreochklokare

Jag vet inte hur van du är att dejta men 1-4 dejter är inget ovanligt och man kan inte begära att en annan person ska ha gjort sitt livsval efter så kort tid, även om man haft kul tillsammans under den tid som varit. 

Du skriver att du inte tycker man träffas 4 gånger och hörs av en massa då - men hur ska man annars lära känna varann och ta reda på om detta är något man vill fördjupa? 

Du får nog helt enkelt kontakta honom och fråga om han vill fortsätta eller inte. Slingrar han sig så är det du själv som får ta ett beslut om hur du vill ha det. Tycker du inte det känns bra att bara fortsätta som det varit utan att ha "tagit snacket" så får du göra det. 

• tankfull

Lättare sagt än gjort när man är upprörd, men ligg lågt och hör inte av dig alls! Om han sen hör av sig till dig så verka som att du inte ägnat det hela en tanke för att du haft så fullt upp... Du har väl annat för dig än att tänka på honom hela tiden Flört

• AndreaBD

Jag förstår att du är besviken. Jag råkade ut för en liknande sak när jag var nyskild och dejtade. Det visade sig då att killen mest var ute efter att höja sitt självförtroende som hade tagit stryk. Han ville helt enkelt känna att det finns kvinnor som SKULLE ha en relation med honom. Men sedan kände han ändå att han inte var kär. Det kan vara något liknande här. Är han ganska nyseparerad? Många testar (ibland omedvetet) sitt "marknadsvärde".

Jag tycker inte att det är så farligt att du har berättat lite känsliga saker. Inte efter att ni har pratat dagligen i 2 månader och setts fyra gånger. Om han var seriös, så skulle det inte spela någon roll. Min nuvarande man berättade liknande saker för mig om sitt ex under första månaden. Han kände att han inte ville smyga med det, det var för att vara ärlig. Jag tyckte att han inte behövde göra det, men jag blev inte avskräckt och det blir man inte om man är intresserad.

• AndreaBD
    äldreochklokare skrev 2018-11-23 09:09:34 följande:

Jag vet inte hur van du är att dejta men 1-4 dejter är inget ovanligt och man kan inte begära att en annan person ska ha gjort sitt livsval efter så kort tid, även om man haft kul tillsammans under den tid som varit. 

Du skriver att du inte tycker man träffas 4 gånger och hörs av en massa då - men hur ska man annars lära känna varann och ta reda på om detta är något man vill fördjupa? 

Dejterna är inte det enda, de har ju skrivit till varandra dagligen i två månader. Vet inte om mail eller msn-chat, eller annat, men ändå. Just det är en ganska intensiv kontakt. Då går man ju lite djupare, man skriver/pratar inte så mycket utan att gå in på personliga saker också. Och det beror ju lite på hur djupt man går där. Lite ytligt om senaste exet brukar de flesta ju prata på första dejten.
  • Katten22
    AndreaBD skrev 2018-11-23 10:01:09 följande:

Jag förstår att du är besviken. Jag råkade ut för en liknande sak när jag var nyskild och dejtade. Det visade sig då att killen mest var ute efter att höja sitt självförtroende som hade tagit stryk. Han ville helt enkelt känna att det finns kvinnor som SKULLE ha en relation med honom. Men sedan kände han ändå att han inte var kär. Det kan vara något liknande här. Är han ganska nyseparerad? Många testar (ibland omedvetet) sitt "marknadsvärde".

Jag tycker inte att det är så farligt att du har berättat lite känsliga saker. Inte efter att ni har pratat dagligen i 2 månader och setts fyra gånger. Om han var seriös, så skulle det inte spela någon roll. Min nuvarande man berättade liknande saker för mig om sitt ex under första månaden. Han kände att han inte ville smyga med det, det var för att vara ärlig. Jag tyckte att han inte behövde göra det, men jag blev inte avskräckt och det blir man inte om man är intresserad.

Nä jag har fått uppfattningen om stt han inte alls är så erfaren gällande tjejer. Kanske haft nått förhållande på 1 år men sldrig något djupare. Han är 28 år. O helt ärligt verksr han inte va så erfaren gällande sex heller. Har nog aldrig sett en så nöjd kille efter att vi haft lyckat sex!
  • Katten22
    AndreaBD skrev 2018-11-23 10:05:15 följande:

Dejterna är inte det enda, de har ju skrivit till varandra dagligen i två månader. Vet inte om mail eller msn-chat, eller annat, men ändå. Just det är en ganska intensiv kontakt. Då går man ju lite djupare, man skriver/pratar inte så mycket utan att gå in på personliga saker också. Och det beror ju lite på hur djupt man går där. Lite ytligt om senaste exet brukar de flesta ju prata på första dejten.

Ja o det är ju lite det jsg tänker på, vi har ändå pratat dagligen i 2 mpnadero det är gan som valt att alltid skriva. Han måste ju liksom känt nått intresse då? O nu bara sluta höra av sig helt.. klart jsg känner mig besviken o lite lurad..
  • Katten22
    tankfull skrev 2018-11-23 09:26:59 följande:

Lättare sagt än gjort när man är upprörd, men ligg lågt och hör inte av dig alls! Om han sen hör av sig till dig så verka som att du inte ägnat det hela en tanke för att du haft så fullt upp... Du har väl annat för dig än att tänka på honom hela tiden 

Hur kommer det sig stt sånt ofta funkar? Borde det funka även om han känner att jsg inte vsr rätt? Fast vardör då skriva varje dag..,, känns dom han hittat någon annan att prata med. Funkar det då med som bästa sättet?
  • tankfull
    Katten22 skrev 2018-11-23 10:15:09 följande:
    Hur kommer det sig stt sånt ofta funkar? Borde det funka även om han känner att jsg inte vsr rätt? Fast vardör då skriva varje dag..,, känns dom han hittat någon annan att prata med. Funkar det då med som bästa sättet?
    Ja, jag förstår mig sällan på folk, men att vara den som är mest "på" tycks alltid medföra ett visst underläge. Jag har inte riktigt förstått hur lång tid det har gått sen din dejt hörde av sig, har det bara gått ett par dagar och han har haft mycket så kanske det inte är konstigare än att han orkar snacka lite med andra men han vill vara mer fokuserad när han pratar med dig och han har inte haft ork/tid att uppbringa den energin som han vill ha när han ska höras med dig? Det är ju lite mer krävande att höras med en dejt än att snacka lite med en gammal kompis. Men jag har ju ingen aning egentligen, bara spånar.
Svar på tråden Så besviken på dejt eller överreagerar jag?