• Anonym (....)

Utmätning- Hur lång tid tar det innan de tar pengarna?

Fick brev början av denna månad angående utmätning, från kronofogden där de ber om mina jobbuppgifter och levnadsuppgifter- idag var sista dagen och skicka in (skickade in igår). 

Hur lång tid tar det innan de börjar dra pengar?

Har ca dubbelfaktura på många räkningar pga låg lön men har börjat få bättre lön så hoppades på att kunna betala allt direkt samt betala tillbaka skulder hos privatpersoner då jag varit hemlös i somras och fått låna en del för överleva.

Tacksam över hjälp! 

• Svar på tråden Utmätning- Hur lång tid tar det innan de tar pengarna?
  • mammatill6

Det går snabbt. De hämtar in uppgifter från myndigheter och jobb själva. Sen meddelar de beslut. Garanterat i december ev, november beroende på löneutbetalning

• Anonym (Kim)
    mammatill6 skrev 2018-11-21 18:55:54 följande:

Det går snabbt. De hämtar in uppgifter från myndigheter och jobb själva. Sen meddelar de beslut. Garanterat i december ev, november beroende på löneutbetalning

Nja, såå snabbt går det inte att de skulle hinna dra i nov. Det var den 21:e igår och lönekörningarna är redan gjorda på i princip alla företag och myndigheter. Och det är ju inte Kronofogden som drar pengarna utan just lönekontoret på arbetsplatsen. 

Tveksamt om det ens blir i december men eventuellt kan det bli så. Men min gissning är att det blir på januarilönen.
  • Anonym (...)
    Anonym (Kim) skrev 2018-11-24 09:27:01 följande:

Nja, såå snabbt går det inte att de skulle hinna dra i nov. Det var den 21:e igår och lönekörningarna är redan gjorda på i princip alla företag och myndigheter. Och det är ju inte Kronofogden som drar pengarna utan just lönekontoret på arbetsplatsen. 

Tveksamt om det ens blir i december men eventuellt kan det bli så. Men min gissning är att det blir på januarilönen.

Jag fick papper på utmätning 20:e. Lönekörningen va redan gjort men det ändrades ändå. Detta va bara ett par veckor efter att de bad in uppgifter.0
Svar på tråden Utmätning- Hur lång tid tar det innan de tar pengarna?