• Magdaaa

Hjälp att tyda ägglossning! Ägglossningstest förstår inte :/

Hjälp! Blir tokig på de här med ägglossning, kan nån som är bra på detta snälla hjälpa?:/

Försöker bli gravid och ha koll på ägglossning, min sista mens var 5/11 (förra måndagen) och varade till ca 10/11(förra lördagen)

Började ta ägglossningstest två dagar senare alltså den 13/11 i tisdags.

Inget resultat än trots att jag fick en blödning igår och ser ut som en jätteballong idag och har ont.

Känns precis som jag brukar känna vid ägglossning. Men ingen glad gubbe på testet inte ens idag:(

Kan min ägglossning verkligen ha varit tidigare??

Och om man blöder, vilket jag gjort många gånger tidigare, är det före eller efter en sk ?glad gubbe??

Jätte tacksam för hjälp trots struligt u

Inlägg..

Bör jag ens fortsätta med stickorna eller har jag missat eller vad tror ni händer?

• Svar på tråden Hjälp att tyda ägglossning! Ägglossningstest förstår inte :/
  • Längtarefterbarn83
    Magdaaa skrev 2018-11-18 19:06:40 följande:

Hjälp! Blir tokig på de här med ägglossning, kan nån som är bra på detta snälla hjälpa?:/

Försöker bli gravid och ha koll på ägglossning, min sista mens var 5/11 (förra måndagen) och varade till ca 10/11(förra lördagen)

Började ta ägglossningstest två dagar senare alltså den 13/11 i tisdags.

Inget resultat än trots att jag fick en blödning igår och ser ut som en jätteballong idag och har ont.

Känns precis som jag brukar känna vid ägglossning. Men ingen glad gubbe på testet inte ens idag:(

Kan min ägglossning verkligen ha varit tidigare??

Och om man blöder, vilket jag gjort många gånger tidigare, är det före eller efter en sk ?glad gubbe??

Jätte tacksam för hjälp trots struligt u

Inlägg..

Bör jag ens fortsätta med stickorna eller har jag missat eller vad tror ni händer?

Hej!

Hur lång menscykel brukar du ha?

Jag tog ägglossningstest i 10 dagar innan det visade något, jag började på dag 11. Mitt test gav utslag på dag 21, räknat från mensens första dag. Så ge inte upp :)
  • oshark

Vilken tid på dagen har du testat? Hur länge har du hållit dig innan du testat? Vilket test använder du? Hur lång cykel brukar du ha?

Hur menar du med blöder? Lite i en flytning eller mer?

Somliga kan få en liten blödning i samband med att ägget släpper, vilket isf skulle vara efter ett positivt ÄL-test.

Du kan också ha ägglossning även om testerna inte visar positivt, du kan ju bara ha missat stegringen.

• Magdaaa

[quote=79224336][quote-nick]oshark skrev 2018-11-18 21:53:31 följande:[/quote-nick]Vilken tid på dagen har du testat? Hur länge har du hållit dig innan du testat? Vilket test använder du? Hur lång cykel brukar du ha?

Hur menar du med blöder? Lite i en flytning eller mer?

Somliga kan få en liten blödning i samband med att ägget släpper, vilket isf skulle vara efter ett positivt ÄL-test.

Du kan också ha ägglossning även om testerna inte visar positivt, du kan ju bara ha missat stegringen.[/

Tack för svar! Jag har just nu testat på EM vid 17 och försökt hålla mig iallafall 3-4 timmar. Men har även testat mitt på dagen nu i två dar.

Använder clear blue digital som ska visa två fertila dagar.

Brukar ha ca 27 dagars cykel ungefär.

Trodde jag hade koll på detta då vi gjort fertilitetsutredni g tidigare innan ivf och fick då göra ultraljud och mina ?symptom? nu stämde överens med ägglossning hur det låg till på ultraljud. Men dom här testerna och jag går inte hand i hand!

Men ska inte testerna läsa av två fertila dagar? Då borde man ju prickat in nåt tycker man?

Hur funkar det hur vet man vilken tid som är rätt?

Har gjort av med så många tester nu är så dålig på de här!:(

• oshark

Beror mycket på hur snabb stegring du har. Jag har haft en dags nästan positivt och en dags positivt när jag har testat (stickor från Testlagret).

Svar på tråden Hjälp att tyda ägglossning! Ägglossningstest förstår inte :/