• Tessi1

Alla mina vänner är gravida

Hej

Ja som rubriken lyder. Fick igår reda på att min tredje kompis är gravid. Nu är mina tre bästa vänner gravida med BF i mars ,april och juni. Värsta drömmen!! Självklart jätteglad för deras skull. Men jag blir så stressad och vill självklart se mitt plus på stickan nu. Och just denna månaden verkar det som att jag inte får någon ägglossning.. har försökt i 4 månader nu vilket inte alls är så länge egentligen. Men det är så mycket tankar nu.. kommer jag bli ensamma? Konmer de ha tid med mig? Tänk om jag blir bitter ? Tänk om jag inte kan bli gravid? Ja ni förstår ju.. Hur ska man göra? Någon som varit i samma sits? Min sambo säger bara att någon måste ha sist också och så är det ju och det är ju fortfarande några chanser kvar att få barn under 2019..

• Svar på tråden Alla mina vänner är gravida
  • Längtarefterbarn83

Hej!

Känner igen mig till 100 %. Nästan alla mina vänner har redan barn och för någon vecka sedan fick jag veta att min bästis är gravid. Jätteglad såklart för henne, men så ledsen för mig själv. Vi har försökt bli gravida sen i mars och den här månaden vet jag att vi iallafall prickade ägglossningen, då testet var positivt.

Men jag är så rädd att jag inte kan bli gravid. Är rädd att jag inte ska orka umgås med henne och bli bitter som du säger. Min kille säger att det är klart vi också blir gravida, vi måste bara vänta på vår tur. Fattar inte hur han kan vara så lugn! :)

Trodde verkligen inte att det skulle vara så här jobbigt att försöka bli gravid.

Kram på dig! <3

• Tessi1

Tack för svar. Och hur kan killar va så lugna? Och som du säger hade man ingen aning om hur jobbigt och psykiskt påfrestande det är att försöka bli gravid.. man har ju alltid trott man blir gravid så fort man hade oskyddat sex..

Hoppas vi får ett plus snart <3

• Längtarefterbarn83
    Tessi1 skrev 2018-11-18 11:20:21 följande:

Tack för svar. Och hur kan killar va så lugna? Och som du säger hade man ingen aning om hur jobbigt och psykiskt påfrestande det är att försöka bli gravid.. man har ju alltid trott man blir gravid så fort man hade oskyddat sex..

Hoppas vi får ett plus snart <3

Ja jag blir nästan lite arg att vi har skyddat oss så länge när det visade sig att det skulle gå så trögt. Ja jag vet att det är normalt att det tar upp till ett år, men ändå :)

Ja jag hoppas vi får ett plus snart. Klart det måste vara vår tur snart! <3
  • Tessi1

Så känner jag med.. vad var man så rädd för.. det säger min sambo nu ja men varför började vi inte tidigare? Lätt att va efterklok..

Ja lycka till :)

• Mathilda1

Hej! Känner igen mig i vad du skriver! Igår fick jag reda på att ännu en av mina närmsta kompisar blivit gravid ( de är nu 3 st. som ska ha barn 2019) och blev självklart jätteglad för hennes/deras skull men samtidigt så avis hihi. Hon slutade med p-piller 2 veckor innan mig och blev nu gravid på 2a försöket.. Nästan så att jag känner lite press inför BIM 2/12, samt frustration om det inte skulle ta sig. Självklart dumt att känna så men man vill ju så gärna! Och ja, detta är endast 2a riktiga försöket sen efter pillerstopp för mig och min sambo så i har verkligen inte hållit på länge.

• Anonym (J)

Hade kunnat vara jag själv som skrivit detta inlägg! En av mina bästa vänner har redan en liten bebis, en annan misstänker jag är gravid (väldigt tidigt isf för jag vet att de började försöka i augusti) och en tredje fick jag höra från i veckan att hon väntar barn och att det dessutom tog sig på första försöket. Min sambo och jag har försökt i snart 6 månader utan att nåt har hänt. De tankar som du skriver att du har har jag också. Hur hemskt det än låter är det dock en liten tröst att veta att det inte går superlätt för alla, för det är det man oftast får höra. Håller mina tummar för dig o din sambo.

• Tessi1

Vad skönt att höra att fler är i samma sits. Det har varit en väldigt jobbig helg med mkt tankar och känslor. Känslor man inte visste fanns..

Hoppas snart det är vår tur så att vi också kan va med på bebiståget... Jag verkar dessutom va utan ägglossning denna månaden eller kan man få väldigt sen? Tack. Håller tummarna för er också <3

• Längtarefterbarn83
    Tessi1 skrev 2018-11-18 17:24:42 följande:

Vad skönt att höra att fler är i samma sits. Det har varit en väldigt jobbig helg med mkt tankar och känslor. Känslor man inte visste fanns..

Hoppas snart det är vår tur så att vi också kan va med på bebiståget... Jag verkar dessutom va utan ägglossning denna månaden eller kan man få väldigt sen? Tack. Håller tummarna för er också <3

Tråkigt att du har haft en jobbig helg! <3

Jag hade en sån torsdag och fredag. Säger som du att jag hade känslor jag inte trodde fanns!

Ja du kan ha ägglossning sent! Jag har inte haft utslag på ägglossningstest tidigare för att jag slutat testa för tidigt. Sen läste jag om en tjej som hade ägglossning på dag 20. Så den här månaden testade jag länge och höll på att ge upp när jag fick glad gubbe på dag 21.

Nu väntar jag på nästa steg, att se om det har tagit och alla tankar och känslor drar igång. Jag hoppas samtidigt som jag inte vågar hoppas.

Vilka dagar har du testat? Hur ser din cykel ut?

Stor kram till dig!
  • Tessi1

Åh kram till dig med <3

Okej ja jag hoppas det blir snart . Jag brukar ha regelbundet på dag 16 ungefär men nu är det dag 24 :/ fattar ingenting. Jag får fortsätta helt enkelt då.. Jag kan inte ha missat ägglossningen heller för då borde jag ju ha fått mens nu?

Ja det är en evig väntan. :( Först på ägglossning sen på mens och man hoppas verkligen på att inte får mensen och sen kommer mensen ändå och allt känns piss.. Jag håller tummarna för dig <3

• Tessi1

UPPDATE

Fick en glad gubbe på ägglossningtestet idag på dag 27!! Så det blev en väldigt sen ägglossning..men sluta aldrig testa! Det finns hopp!

Svar på tråden Alla mina vänner är gravida