Skitiga kläder efter förskolan
Mitt barn går på förskola och jag tar såklart alltid på henne rena kläder varje dag, oftast en body för att det inte ska bli ett "glapp" i ryggen och därmed kallt och obekvämt. Majoriteten av gångerna jag hämtat henne på eftermiddagarna är hon jättesmutsig efter maten (jag vet att barn ska ha kläder som är till att lekas i och man får räkna med fläckar och sånt) och det är fläckar typ överallt som är omöjliga att ta bort trots fläckborttagningsmedel (Vanish för den som undrar). Många nya plagg är skräp efter en användning (jag kan ju inte ta på henne fläckliga kläder för då blir jag väl socanmäld till slut och jag vill dessutom att hon ska va ren när hon kommer dit) och jag undrar egentligen bara om jag kan kräva att de har haklapp på henne? En annan sak som retar mig är att de aldrig knäpper bodyn... knapparna ligger kanske o skaver när hon ska sova på förskolan. Borde jag släppa detta eller göra något åt det? Vill helst inte kritisera personalen men vill ändå att detta kommer fram på något sätt.