drygt ett år, gråter alltid/vaknar
vår lille dryga ettåring gråter nästan alltid (ofta mycket) när han vaknar, i synnerhet på natten.
Är det vanligt? Om så är fallet, när slutar de gråta när de vaknar? Eller är det ovanligt?
vår lille dryga ettåring gråter nästan alltid (ofta mycket) när han vaknar, i synnerhet på natten.
Är det vanligt? Om så är fallet, när slutar de gråta när de vaknar? Eller är det ovanligt?
Nej det låter helt normalt. Så gör min ettåring också. Mina andra har gjort det till de var 2-3 år.
ok tack, känns bra att veta
Samma med min son. Alltid ledsen när han vaknar!
Vår äldsta dotter gråter också. Hon är lite över 2 år nu. Jag tror att det är för att när vi nattar henne ligger hon ofta på armen eller håller handen och vi samsover. När hon vaknar på natten, morgon eller efter tupplur så är vi inte där eller håller inte handen. Alltså hon somnar på ett sätt och när hon vaknar stämmer det inte. Kan väl jämföras med första natten på ett nytt ställe för oss vuxna, när du vaknar och vet inte var du är. Den förvirringen.
Iallafall så nu somnar hon ibland själv och då när hon vaknar själv är hon inte ledsen utan ropar Mamma! Sen hon började kalla mig Mamma har jag ofta hämtat henne när hon gråter och sagt: Men varför är du ledsen? Du kan ju bara ropa på mamma så kommer jag!
Ja, säger hon och ropar Mamma ibland :P