Sofiaaas skrev 2018-11-10 20:44:53 följande:
Jag har inga problem med min hälsa. Mitt problem är att jag längtat efter barn i så många år. Jag gjorde en abort i tonåren och ångesten över det är vad som gjorde att jag blev deprimerad. Mådde otroligt dåligt i många år men det har jag tagit tag i. Det som är, är att mitt liv känns tomt. Känner att mitt liv inte är komplett innan jag är mamma. Vet inte hur jag ska förklara men är otroligt säker på min sak och detta är någonting som jag levt med länge och har hunnit fundera över. Men tack för tipset!
Jag är medlem på flera dejtingsidor, men har tyvärr inte träffat några seriösa killar där ännu.
Kära du, ditt liv blir absolut mer innehållsfullt med barn, men att tro att livet blir komplett för att barn kommer in i bilden är en önskedröm. Livet är hårt. Och det blir definitivt mycket hårdare med barn i bilden.
Du kommer aldrig vara så orolig, så stressad, känna dig så värdelös och otillräcklig eller så humörig som med barn.
Du ska absolut skaffa barn. För det är helt fantastiskt. Men styr upp ditt liv innan. För det är en väldigt stor och egoistisk börda att lägga det uppdraget på ett barn.