50 000 i skulder, behöver alla tips jag kan få
För att göra en lång historia kort, mitt ex tog lån och köpte saker i mitt namn för några år sedan utan min vetskap. Jag fick reda på detta efter vi gjorde slut och efter flera år av depressioner bland annat på grund av detta samt arbetslöshet har jag inte tidigare kunnat betala mer än de allra lägsta skulderna.
Jag har nu äntligen fått jobb där jag tjänar mer än existensminimum och vill naturligtvis göra allt för att bli av med mina skulder. I skrivande stund är skulden hos kronofogden strax under 50 tusen.
Jag söker alla tips på hur jag kan lösa detta. Jag får inget lån på grund av betalningsanmärkningar samt hos kronofogden så tips om detta behöver jag inte. Jag söker alla extra jobb som jag hittar, men då jag redan jobbar 100 procent så är det svårt att hitta extra jobb som är utanför mina timmar. Jag ska under morgondagen försöka att gå igenom alla saker jag har och se om det är något jag kan sälja. Jag har dock inte mycket av värde då jag levt med dessa skulder i 3 år så jag har redan sålt av mycket.
Vad kan jag göra mer? Jag orkar inte med detta längre, och ännu värre känns det när det inte är jag som orsakat detta. Jag har alltid varit bra med pengar och haft ett mindre sparande innan detta som jag blivit tvungen att använda för att lösa de lägre skulderna.