• Anonym (Emelie)

Jag bär något dött

Jag har/fått ett MA

Jag bär "ingenting" i min mage.

Imorgon har jag varit gift ett år, vi hade planer på Hotel och utgång.

Vi gifte oss nämligen på Halloween :)

Jag blev gravid och allt ställdes in.

Min graviditet slutade i MA, jag fick ingen hjälp för att kroppen "tar hand" om detta.

Jag kan inte känna eller sörja innan detta är klart.

Är det fruktansvärt fel av mig att gå ut och fira min kommande bröllopsdag med alkohol när jag bär "ingenting"..?

Jag känner mig så "skyldig" när jag tänker tanken men samtidigt, det finns inget som lever i mig

. Kanske detta kan få kroppen att "ta hand" om det som de säger....

• Svar på tråden Jag bär något dött
  • Anonym (Emelie)

Jag är alltså i v6/7

Så inte långt gånget liksom

• Anonym (Lev)

Gå ut och fira livet och försök hitta ett avslut i det som inte blev. I sorg finns både ljusa och mörka stunder. Alkohol eller inte spelat ingen roll du bestämmer själv. Men fira, skratta och även gråt om du vill tillsammans med din partner. Fira att ni klarat denna motgång och bestäm hur ni vill fortsätta efter att kroppen gjort sitt. Din kropp har nu visat att den kan bli gravid och nästa val är upp till er <3

• Anonym (A)

Gå ut och rå om varandra och fira bröllopsdagen.

Du är i nuläget inte gravid, även om kroppen inte riktigt fattat det än. Ta med dig några bindor och extra trosor för säkerhets skull.

Kram.

• Anonym (A 2)
    Anonym (Lev) skrev 2018-11-03 18:18:57 följande:
    Gå ut och fira livet och försök hitta ett avslut i det som inte blev. I sorg finns både ljusa och mörka stunder. Alkohol eller inte spelat ingen roll du bestämmer själv. Men fira, skratta och även gråt om du vill tillsammans med din partner. Fira att ni klarat denna motgång och bestäm hur ni vill fortsätta efter att kroppen gjort sitt. Din kropp har nu visat att den kan bli gravid och nästa val är upp till er <3
    Håller med, gå ut och fira er dag.
  • Anonym (hp84)

om du vill fira kärleken är det klart att du ska fira! hoppas ni får en fin bröllopsdag tillsammans! att du är glad för ditt förhållande betyder ju inte att du inte sörjer aborten. alla reagerar olika på ma, det finns inget rätt eller fel, men det kan vara bra att vara beredd på att sorgen kan krypa fram under kvällen. ibland överraskar den en när man minst anar det... för mig var det så... jag trodde att jag kunde hantera mitt ma och fokusera framåt med vetskapen att vi skulle skapa ett nytt liv tillsammans, men när vi var iväg på ett romantiskt spa tillsammmans slog sorgen ner som en blixt och jag bröt ihop. det drabbar såklart inte alla, det är säkert ovanligt, men jag vill ändå flagga upp för att det kan hända.

• Anonym (Samma)

Jag fick också Ma i samma vecka. Köndes så tomt. Men märkte det i v 10+3 så hade redan gått med det i över 4 veckor utan att veta att det inte levde längre. Kändes tomt. Men levde på som vanligt. Men när det väl satte igång var det ordentligt och jag var ute på stan med 3 barn och hade nog velat vara hemma. Men kan inte sitta hemma i flera veckor heller och bara vänta. Mitt ma klarade kroppen av själv. Hade inge heller minsta ont. Men blödde väldigt mycket när det väl satte igång 6 veckor efter graviditeten hade dött. Så lång tid tog det för min kropp att fatta.

Svar på tråden Jag bär något dött