• Misstankar

Ruvare ivf- kan jag vara gravid ändå?

Hej allihopa.

Jag har gjort min första ivf nu och är på ruvardag 8, jag har min testdag den 8/11 alltså om en vecka ca, men tjuvtestade idag och fick ett blankt neg. Min fråga är nu, har någon här inne fått ett neg svar runt denna dag men ändå plussat längre fram?

• Svar på tråden Ruvare ivf- kan jag vara gravid ändå?
  • Jag är bara jag

Ja, det motsvarar äl +13 om det var en blastis och det är ju inte alls alla som får plus då. Var det kortare odlat är det ju inte alls konstigt du fick minus.

• Misstankar

Vad är blastis? Är helt ny inom detta :) jag fick insatt ett 4celigt 2dagars embryo. Och testade med ett ?testa-tidigare-test?. Hoppas så mycket att det kanske kan ändras :/

• Jag är bara jag
    Misstankar skrev 2018-11-01 21:09:12 följande:
    Vad är blastis? Är helt ny inom detta :) jag fick insatt ett 4celigt 2dagars embryo. Och testade med ett testa-tidigare-test. Hoppas så mycket att det kanske kan ändras :/
    Jamen snälla nån, inte alls konstigt då som sagt att du fick minus. ÄP motsvarar äl, alltså v.2+0. Lägg på 2dagars-ägget plus 8 dagar ruvning så hamnar du bara på vad som motsvarar äl+10. I princip ingen får plus då, det är alldeles för tidigt. Så gravid kan du absolut vara! Vänta med test minst 4 dagar till. En blastis är ett embryo odlat i fem dagar- de kallas blastocyster och kan fästa samma dag de sätts in. Embryona måste vara minst 5 dagar för att fästa.
  • Misstankar

Okej tack så jätte mycket för svar. Är inte så påläst inom detta alls. Blev bara så nervös när jag Fick veta att ingen av våra ägg klarat sig till frysen och ville då testa (för att jag blev så inställd på att detta aldrig kommer ta sig). Men nu vet jag, väntar nog ett par dagar och testar igen :)

• Misstankar

Okej tack så jätte mycket för svar. Är inte så påläst inom detta alls. Blev bara så nervös när jag Fick veta att ingen av våra ägg klarat sig till frysen och ville då testa (för att jag blev så inställd på att detta aldrig kommer ta sig). Men nu vet jag, väntar nog ett par dagar och testar igen :)

• Misstankar

• Misstankar

• Misstankar

• Jag är bara jag

Långt ifrån alla får embryon till frysen- bara ca 40%.  Och det är inte säkert det behövs heller- räcker ju med ett enda riktigt bra ägg.

Svar på tråden Ruvare ivf- kan jag vara gravid ändå?