14 månaders bebis sen i utvecklingen!
Jag födde mitt andra barn, en dotter i augusti-17. Hon var planterad och efterlängtad men graviditeten var otroligt jobbig, spydde varje dag konstant från dag 1 tills hon kommit. Hon kom 3 dagar innan BF. En normal förlossning som tog knappt 1 timme. En vecka efter förlossningen fick jag reda på att jag hade blodbrist, järnbrist och folatbrist och fick genomgå massvis med undersökningar, dom hittade ingeting utan trodde det var för jag inte fick behålla någonting på 9 månader. Det var en otrolig jobbig tid i mitt liv. När dottern var 3-4 månader märkte jag att hon hade dålig ögonkontakt, inte följde saker med blicken och kollade ovanför ögonen, vid pannan. Hon har även sen födseln rosslat massor. Så där och då började utredningen. Vi går hos en neurolog efter några månader gjorde ett ultraljud på hjärnan -normal. Sedan massvis med blodprover där det visade sig att hon hade b12 brist och fick en spruta för det. Vi fick även tid till ögon där det visade sig att hon var närsynt och hade brytningsfel, hon skelar även ytterst lite på ena ögat. Hon fick sina glasögon för 2 månader sedan. Vi märktes även under tiden att hon är sen motoriskt. Hon lärde sig och sitta någon vecka efter sin 1 årsdag. Går ytterst lite vid soffan. Kryper inte, går inte med stöd knappt, pratar inte, inget finmotorik och nerulogen ser inget på muskelna och inget nerulogiskt. Sjukgymnasten ser inte heller något knasigt. Vi genomförde även en MR röntgen på hjärna för någon vecka sen som också var normal. Är det någon som varit med om samma? Har någon barn varit såhär sen? Skulle bli tacksam över allt svar som finns ??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-10-31 22:01
Hon har även förkylningsastma och stora polyper vi har spray för.