• Natttis

Provsvar

Har några gamla provsvar jag och maken har försökt få barn i mer än 2 år men inget hänt. Jag är lite överviktig nu har gått ner ungefär 13 kilo nu . Och vi har 2 månader på egen hand utan medicin jag gick på letrozol. P.g.a att min mens var överallt och ingenstans. Men det har ju blivit bättre sen jag nu gått ner i vikt. Men i alla fall är det någon som kan tyda provsvaren så gör det gärna och säg om jag kan göra något mer än att äta folsyra och D-vitamin och omega 3 som jag provat men inget hjälpt.

• Svar på tråden Provsvar
  • Anonym (Hjälp)
    Natttis skrev 2018-10-31 09:47:50 följande:

Har några gamla provsvar jag och maken har försökt få barn i mer än 2 år men inget hänt. Jag är lite överviktig nu har gått ner ungefär 13 kilo nu . Och vi har 2 månader på egen hand utan medicin jag gick på letrozol. P.g.a att min mens var överallt och ingenstans. Men det har ju blivit bättre sen jag nu gått ner i vikt. Men i alla fall är det någon som kan tyda provsvaren så gör det gärna och säg om jag kan göra något mer än att äta folsyra och D-vitamin och omega 3 som jag provat men inget hjälpt.

Jag försökte analysera mina svar själv förut.. Det är inte alls bra :( blev väldigt orolig. det jag läste mig till var att när det är en * är att man är utanför referensvärdet.. och sen började mitt googlande.. Trodde jag hade alla möjliga sjukdomar. till slut tog jag kontakt med min VC och fick ett lugnande svar.
    Så ta kontakt med läkaren/VC och prata med dem istället.. 
  • EpicNurse

Inga av dessa provsvar är konstiga. Och det enda som skulle kunna ha med fertiliteten att göra är tsh och det är normalt. De andra proverna är bara vanliga statusprover som man tar när man tex vill utesluta en infektion eller blödning, tex om man söker akuten eller vc.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Hjälp)
    EpicNurse skrev 2018-10-31 10:53:51 följande:

Inga av dessa provsvar är konstiga. Och det enda som skulle kunna ha med fertiliteten att göra är tsh och det är normalt. De andra proverna är bara vanliga statusprover som man tar när man tex vill utesluta en infektion eller blödning, tex om man söker akuten eller vc.

Snällt att du svarar henne  och hjälper till..
    Kan du hjälpa mig att tolka detta resultat som jag blev orolig över:

P(vB)--Laktat     0,6 mmol/L *          Står att referensintervallet är:  0,7-2,1

Jag vågar inte ringa till VC fler gånger dom kommer bli galen på mig..
    Men som jag förstått så betyder det något när det ligger utanför referensintervallet? 
Svar på tråden Provsvar