-
-
-
Svar på tråden Dålig aptit, påverka fostret??
-
Då måste du ringa din BM imorgon så du får näringsdropp.
Alternativet är att tvinga i dig mat. Eller dricka näringsdrycker, det finns på apoteket. -
-
Så det är farligt för fostret eller farligt för mig mest? försöker googla och hittar olika svar överallt..
-
Det är farligt för er båda.Misswww skrev 2018-10-28 19:49:07 följande:Så det är farligt för fostret eller farligt för mig mest? försöker googla och hittar olika svar överallt..
-
Vad jag har hört så måste man svälta typ helt för det ska skada fostret och att mamman tar stryk först? alltså läst massoor av inlägg nu efter jag skrev mitt inlägg. Men ja jag har pratat med barnmorska innan och låter inte som dem tycker ngt näringsdropp är nödvändigt iaf inte då så länge man får i i sig något, men börjar känna de går lång tid nu. Ska försöka tvinga i mig mer mat iaf.. svårt dock.
-
-
Vad jag har hört så får man dropp om man inte får behålla nån mat alls överhuvudtaget. Men det verkar ju som att du får i dig iallafall nånting och får behålla det? Barnet tar den näring den behöver. Hoppas din aptit kommer tillbaka :)
-
Kan du dricka? Smoothies går ju att göra rätt kaloritäta nämligen.
Så länge du faktiskt får behålla det lilla du äter så tar fostret det hen behöver, det är mest farligt för din egen del. -
hade det likadant med första barnet... åt nästan inget mer än digestivkex, te, lite grönsakssoppa och pigelin och liknande första 18 veckorna... sedan vände det. Vad jag har hört från min BM är att du kan såklart själv få brist på allt möjligt i kroppen men bebisen klarar sig bra bara du inte är uttorkad och får i dig något om det nu är macka med lite smör eller så...hoppas det vänder snart!
.