• Misswww

Dålig aptit, påverka fostret??

Får typ panik för jag har ingen aptit jag tycker inte om någon mat alls.. jag är gravid i vecka 18 snart :( för att beskriva vad jag ätit idag så är det 3 ägg(omelett) en hel del gröna ärtor, 1 banan, lite flingor med mjölk och jag lyckades tvinga i mig några tuggor pasta men det var så äckligt att jag var tvungen att stoppa mig själv från att äta, blir så stressad för jag vet jag måste få i mig mer. mitt kalori intag idag sammanlagt kanske ligger någonstans på 1000 har inte räknat exakt men jag har svårt att få det till mer än 1500 och då har jag verkligen försökt tvinga i mig mer mat, jag har under lång tid under denna graviditet ätit alldeles för lite haft hypersemis och spytt och bara gått ner under dem första 12 veckorna, och efter det har jag kvar äckel för mat fast får i mig mer och spyr aldrig hitils.. är bara orolig det ska påverka fostret. tips ngn?
  • Svar på tråden Dålig aptit, påverka fostret??
  • Långbenopluto

Då måste du ringa din BM imorgon så du får näringsdropp.

Alternativet är att tvinga i dig mat. Eller dricka näringsdrycker, det finns på apoteket.

• Misswww

Så det är farligt för fostret eller farligt för mig mest? försöker googla och hittar olika svar överallt..

• Långbenopluto
    Misswww skrev 2018-10-28 19:49:07 följande:
    Så det är farligt för fostret eller farligt för mig mest? försöker googla och hittar olika svar överallt..
    Det är farligt för er båda.
  • Misswww

Vad jag har hört så måste man svälta typ helt för det ska skada fostret och att mamman tar stryk först? alltså läst massoor av inlägg nu efter jag skrev mitt inlägg. Men ja jag har pratat med barnmorska innan och låter inte som dem tycker ngt näringsdropp är nödvändigt iaf inte då så länge man får i i sig något, men börjar känna de går lång tid nu. Ska försöka tvinga i mig mer mat iaf.. svårt dock.

• Ellencassandra

Vad jag har hört så får man dropp om man inte får behålla nån mat alls överhuvudtaget. Men det verkar ju som att du får i dig iallafall nånting och får behålla det? Barnet tar den näring den behöver. Hoppas din aptit kommer tillbaka :)

• Iowhannah

Kan du dricka? Smoothies går ju att göra rätt kaloritäta nämligen.

Så länge du faktiskt får behålla det lilla du äter så tar fostret det hen behöver, det är mest farligt för din egen del.

• grönaärtan

hade det likadant med första barnet... åt nästan inget mer än digestivkex, te, lite grönsakssoppa och pigelin och liknande första 18 veckorna... sedan vände det. Vad jag har hört från min BM är att du kan såklart själv få brist på allt möjligt i kroppen men bebisen klarar sig bra bara du inte är uttorkad och får i dig något om det nu är macka med lite smör eller så...hoppas det vänder snart!

Svar på tråden Dålig aptit, påverka fostret??