• Anonym (Tjej 35+)

Tappar lusten efter orgasm

Finns det fler tjejer här som tappar lusten efter orgasm? Eller någon som har tips för att hålla på längre som tjej?

Jag och min man hamnar ofta i att han knullar mig samtidigt som jag smeker mig. Jag kan då komma två eller fler gånger på raken och det är väldigt skönt. Men sedan tappar jag lusten och sexet blir allt mindre skönt. Min man kan hålla på länge och om vi inte kommer samtidigt, vilket jag tror att han undviker för att det är fokus på mina orgasmer, så blir det antagligen allt mindre upphetsat för honom med pga mitt minskade engagemang. Brukar försöka att inte visa det men det märks nog.

Avslutar ibland med att suga av honom men det är ingen höjdare. Älskar att ge honom en avsugning när jag är kåt men efter min orgasm, not so much.

Läser att vissa här får/ser till att tjejen får minst en orgasm innan penetrering. Låter nice i teorin men för mig är liksom hela förspelet och stor del av sexet något som måste vara orgasmfritt för att fortsätta vara nice.

• Svar på tråden Tappar lusten efter orgasm
  • Anonym (Jag med)

När jag fått en orgasm så tappar jag också lusten. Det är inte alls lika skönt längre efter det.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Jag med) skrev 2018-10-27 14:22:27 följande:
    När jag fått en orgasm så tappar jag också lusten. Det är inte alls lika skönt längre efter det.
    Samma här
  • Anonym (A)

Tappar också lusten efter orgasm. Får dock tyvärr inte orgasm vid sex så det är inget problem på så sätt.

• Anonym (Tjej 35+)
    Anonym (A) skrev 2018-10-27 14:24:34 följande:

Tappar också lusten efter orgasm. Får dock tyvärr inte orgasm vid sex så det är inget problem på så sätt.

Inte ens om du smeker dig själv eller använder vibrator i kombination med penetration?

Jag kommer inte av endast penetration, men jag njuter väldigt mycket av endast penetration. Men när det är väldigt skönt så vill man ju komma, trist bara om mannen inte alls är i fas.
  • Anonym (A)
    Anonym (Tjej 35+) skrev 2018-10-27 14:32:17 följande:

Inte ens om du smeker dig själv eller använder vibrator i kombination med penetration?

Jag kommer inte av endast penetration, men jag njuter väldigt mycket av endast penetration. Men när det är väldigt skönt så vill man ju komma, trist bara om mannen inte alls är i fas.

Nej. Har aldrig kommit med en partner och har aldrig kommit av att smeka mig själv och sånt heller. Tycker inte ens det är skönt att smeka mig själv.
  • Anonym (Tjej 35+)
    Anonym (A) skrev 2018-10-27 14:37:02 följande:

Nej. Har aldrig kommit med en partner och har aldrig kommit av att smeka mig själv och sånt heller. Tycker inte ens det är skönt att smeka mig själv.

Oj? Men hur vet du att du gör rätt? Du har väl kommit av något? Något som går att ha med i sängen?
  • Anonym (A)
    Anonym (Tjej 35+) skrev 2018-10-27 14:51:38 följande:

Oj? Men hur vet du att du gör rätt? Du har väl kommit av något? Något som går att ha med i sängen?

Hur skulle man kunna göra "fel" menar du? Tycker helt enkelt inte det är skönt alls. Har aldrig ens varit i närheten av en orgasm av smekningar. Har kommit av andra grejer ja, men inget som går att involvera i sex.
  • Anonym (Tjej 35+)
    Anonym (A) skrev 2018-10-27 14:57:32 följande:

Hur skulle man kunna göra "fel" menar du? Tycker helt enkelt inte det är skönt alls. Har aldrig ens varit i närheten av en orgasm av smekningar. Har kommit av andra grejer ja, men inget som går att involvera i sex.

Tänker att om man är avslappnad och trygg med sin partner så går nästan vad som helst att involvera i sex.

Menade att det väl ändå måste till en viss teknik för klitorisstimulans, och går ju att jobba med andning och bäckenbotten mm när man är ensam. Men jaja, antar att du är vuxen och har haft gott om tid att testa.
  • Anonym (Kvinna35)

Det här ämnet är sååå intressant!

Jag är kvinna. Om jag bara onanerar så försvinner all lust när jag har fått en orgasm, oavsett hur liten den är... Men det är motsatt när jag ligger med någon. Då gör en orgasm att jag vill ha mer, ge mer, komma mer.

Problemet är att min kille är tvärtom! Han kan onanera i duschen för att komma i stämning och hålla ut längre... Men när han kommer när vi har sex - oavsett ställning och vem av oss som gör jobbet - så blir han helt slut. Allting dör. Han vill inte ens att jag rör vid honom.

• Ukklavek

Jag kommer gärna en gång av oralsex och sedan en gång till under penetrering.

Svar på tråden Tappar lusten efter orgasm