• Nadine92

Rosa flytningar - ingen mens, gravid eller problem?

Jag och min sambo har under oktober-månad börjat försöka skaffa barn, vi hade samlag under mina som mest fertila dagar och på ÄLdagen den 11e. Första försöket fick jag en mensliknande smärta efter några timmar och även dagen efter, smärtan lugnade därefter ner sig och ha vart ihållande som en molande värk dagligen.

Igår 26/10 var min mens beräknad efter en mensapp jag följt i över 6 månader. Jag hade mensvärk som man kan känna innan blödningen kommer, men jag fick en rosa/aprikos-färgad flytning istället som var så ytterst lite att jag knappt behövde skydd. Men den försvann efter några timmar, men molnande värk håller i sig. Idag är det dag 2 utan mens, smärtan är kvar.

Jag testade mig negativt idag på graviditetstest, dock var det inte morgonurinet.

Men jag antar att jag inte är gravid, i sådana fall borde väl det bli positivt ändå?

Finns det någon som haft liknande upplevelse och erfarenheter som vet vad detta kan bero på? Vad var den rosa flytningen? Ska jag sluta hoppas på en graviditet och istället oroa mig för att det inte står rätt till därnere, cellförändringar mm? Frågor snurrar i huvudet..

Jag vill lägga till att jag inte haft preventivmedel på över 1 år.

• Svar på tråden Rosa flytningar - ingen mens, gravid eller problem?
  • Anonym (?)

Hur gick de för dig? Haft liknande symtom

Svar på tråden Rosa flytningar - ingen mens, gravid eller problem?