MsM84 skrev 2018-10-26 07:42:38 följande:
Jag gissar på att bilstolsförsäljare är väldigt negativt inställda till uthyrning eftersom det påverkar deras affärer negativt... Mest sannolikt har uthyrare väldigt bra koll på ålder och använder bra skydd, dock kan de ju inte veta att skydden är i fullgott skick när de återlämnas tänker jag.
Vi har ett axkid babyskydd, inget fel på det. Har dock en bas så har bara bältat det en gång, tyckte det funkade ok men bra mycket smidigare med basen såklart. Nackdelen med skyddet är att det är svårt att fästa på vagnen så om vi ska gå en bit efter parkerat bilen får vi ta ut sovande bebis ut skyddet för att lägga i vagnen. Funkar, men inte optimalt.
Varför skulle vi ha en negativ inställning till det? Är väl jättebra att möjligheten finns, däremot är det som jag sa, dom används lite för länge tyvärr. Vi hyr ut basar tiöl de stolarna, efter ett visst antal uthyrningar kasserar vi dom. Det är absolut inget fel på dom men av säkerhetsskäl så gör vi det.
Finns de som inte har råd att köpa dyra bilbarnstolar och då är det såklart bra att alternativet finns.
TS. Jag skylle rekommendera BeSafe, maxi cosi eller Cybex.