• Jessvic

Tips på ämne till kortdokumentär

Hej!

Jag tar så gärna emot tips nu för jag har verkligen kört fast!

Jag ska göra ett projektarbete som sista arbete i min yrkeshögskoleutbildning i form av en kortdokumentär. Har ni någon idé på vad jag skulle kunna göra om? Jag vill gärna ta upp något viktigt men inte för journalistiskt då utbildningen inte är inriktad på det. Exempelvis ett personporträtt om någon/några som gör något intressant/roligt/annorlunda. Någon som ska bocka av sin bucket list/starta ett fotbollslag för nyanlända etc. 

Inga tips är dåliga! Vad skulle ni vilja se? Eller gör ni något ni skulle vilja berätta om?

Tacksam! Glad
    Jessica

• Svar på tråden Tips på ämne till kortdokumentär
  • moaguuun

Vad är det för yrkesutbildning?

• Mongoliet
    Tow2Mater skrev 2018-10-24 13:47:57 följande:

Mammor med barnvagn som vill åka buss kan bli en bra komedi.

En buss med bara mammor med barnvagnar, rullatorer & rullstolar. Tänker en ung blond svensk kille i 20-åldern som kör bussen. Hållplatser var 100 m som det kan vara ibland. Alla ska ladda sina kort också. Snöblask & hundar som fan. Punktering mm.
  • Jessvic
    moaguuun skrev 2018-10-24 13:38:33 följande:

Vad är det för yrkesutbildning?

TV-produktion och jag har sen tidigare en journalistutbildning. 
  • Jessvic
    Tow2Mater skrev 2018-10-24 13:47:57 följande:

Mammor med barnvagn som vill åka buss kan bli en bra komedi.

Du är verkligen nåt på spåret haha, gillar tanken på lite komedi!
    Och bra idé med att försöka tänka på ett ämne utifrån ens egna erfarenheter.... Glad
  • storstadspappa
    Jessvic skrev 2018-10-24 13:37:31 följande:

Hej!

Jag tar så gärna emot tips nu för jag har verkligen kört fast!

Jag ska göra ett projektarbete som sista arbete i min yrkeshögskoleutbildning i form av en kortdokumentär. Har ni någon idé på vad jag skulle kunna göra om? Jag vill gärna ta upp något viktigt men inte för journalistiskt då utbildningen inte är inriktad på det. Exempelvis ett personporträtt om någon/några som gör något intressant/roligt/annorlunda. Någon som ska bocka av sin bucket list/starta ett fotbollslag för nyanlända etc. 

Inga tips är dåliga! Vad skulle ni vilja se? Eller gör ni något ni skulle vilja berätta om?

Tacksam! Glad
    Jessica

Berätta om hur det svenska samhället medvetet skyddar kvinnliga psykopater. 

Berätta om varför kvinnor som misshandlar sina män och barn går fria, medan män hamnar bakom lås och bom redan vid minsta misstanke om våld.

Berätta om hur socialtjänsten säkerställer arbete åt sig själva genom sin medvetna strategi att backa upp mammor med personlighetsstörningar av typen kluster B.

Våga vara politiskt inkorrekt, då finns det hur mycket att skriva om som helst!
Svar på tråden Tips på ämne till kortdokumentär