• LinaLinnea

Längtar efter ett tredje barn!

Jag är 33 år och har två barn med min sambo. Har aldrig haft tankar på att skaffa fler barn men på senaste tiden har barnsuget kommit tillbaka rejält igen. Tänker på det mer och mer och kan inte släppa det. Sambon är nog mer osäker och jag vågar inte riktigt fråga honom rakt ut eftersom jag är rädd att han bara ska tvärvägra och den tanken gör mig ledsen. Häromkvällen ville han dock fuska och strunta i kondomen (som vi annars är väldigt noga med). Jag tolkar det som att han ändå kan tänka sig ett barn till. Blir det så blir det liksom. Men vet inte hur sannolikt det är att bli gravid med avbrutet sex-metoden ???? Jag har kommit fram till att jag ändå väldigt gärna vill ha ett barn till men är osäker på hur jag ska ta upp det eller ?approacha? det med sambon.

Ville bara vädra lite funderingar och tankar :) Om någon har ett bra råd eller som är i samma sits så skriv!

• Svar på tråden Längtar efter ett tredje barn!
  • Långbenopluto

Är du så osäker om du ens ska ta upp det med din sambo så är inte ert förhållande starkt nog att klara det.

Man ska kunna prata om ALLT om man har ett bra och tryggt förhållande.

Lycka till

• LinaLinnea
    Salmiakk skrev 2018-10-23 18:18:39 följande:

Är du så osäker om du ens ska ta upp det med din sambo så är inte ert förhållande starkt nog att klara det.

Man ska kunna prata om ALLT om man har ett bra och tryggt förhållande.

Lycka till

Fast nu missuppfattade du vad jag skrev i mitt inlägg. Självklart kommer jag ta upp det med honom men är osäker på hur och undrade om någon hade ett råd för hur man kan inleda en diskussion på ett bra sätt med en något osäkrare respektive. Men tack för att du försökte!
  • närkommertrean

Jag tycker att du ska berätta hur du känner och sedan helt enkelt fråga hur han känner för ett tredje barn. Om inte annat för att veta varför han vill köra utan preventivmedel om det är så att han inte kan tänka sig ett till barn. Jag ville ha ett tredje barn och pratade med min man om det men han kände sig nöjd med de två vi har och ett nej väger tyngre än ett ja så det blev ingen trea. Jag var däremot väldigt tydlig med att om jag skulle råka bli gravid skulle jag inte göra abort. Han respekterade det lika mycket som jag respekterade hans nej till ett till barn. I februari i år blev jag gravid trots skydd och han stod vid sitt ord och ställde in sig på ett tredje barn och stöttade mig. Tyvärr slutade det med mf i v 7 men efter det har min man ändrat sig och vill ha en liten trea. Så vi har försökt sedan dess men ännu inte lyckats bli gravida igen.

Svar på tråden Längtar efter ett tredje barn!