• mormor 1965

Barnfamiljens bästa säng

En ny säng ska skaffas åt mamma, pappa med barn, 1 år. Rummet är litet och spjälsängen i samma rum men lillen sover ofta i mellan.

Är det bättre med 2 resorbottensängar ihop med gemensam bäddmadrass ? Har nån gång haft en dubbelstor resårmadrass men där blev liksom lätt grop i mitten när man var två.

Hurdana sängar har ni andra familjer som funkar bra?

• Svar på tråden Barnfamiljens bästa säng
  • villbusa

Två resårbottnar med gemensam tjock bäddmadrass. När det var många barn på vi i en skarv som fyllning mellan madrasserna för att få så lite grop i mitten som möjligt.

• MochEsmamma

Vi har två 90 sängar och en tjock bäddmadrass. Nu är vår dotter 10 med sömnproblem så hon sover ofta i min säng. Jag hade velat ha 2 st 105 cm då hade jag sovit bättre. Nu hoppas jag snart dottern slutar sova i min säng.

• Amla07

Vi har en Jensen Queensize, med bäddmadrass på. Bästa sängen någonsin och väldigt skönt att slippa springan i mitten, som alltid blir även om man har bäddmadrass.

• Anonym (A)

Vi har en hästens med två 110cm fjädrande underdel och en tjock mdrass över och en bäddmadrass på det (3 lager)

Aldrig haft att madrasserna delar sig eller andra problem. Man får lite vad man betalar för.

Svar på tråden Barnfamiljens bästa säng