Vi som fått sämre siffror på KUB
Hej,
Jag och min man var på KUBtest 12/10 och vi fick en väldigt dålig BM tycker vi, för på ultraljudet så tog det 20 minuter innan hon ens verkade hittade och började mäta bebisens nackspalt samt att hon verkade nervös. Hon ringde även med informationen och gjorde mig alldeles uppriven och panikslagen. Hon sa ungefär: Hej ert provsvar visar 1/192 och ni är i riskzonen kan du komma in för blodprov. Jag i chock svarar ja absolut när ska jag komma. Hon svarar: så snart som möjligt. Jag får rikspanik och åker direkt från jobbet med min man till mottagningen och får en annan BM som gjorde ett nytt ultraljud med mätning av nackspalt, huvud samt fostrets storlek i förhållande till vecka. Hon var jätteduktig och hittade måtten på 2 minuter. Hon sa att nackspalten var 2mm och att bebisens storlek och huvud såg bra ut.
Så det måste varit mitt blodprov som drog ner resultatet (jag är 26 år och min man 25 år). Däremot fick vi ingen information alls om mina blodresultat. Så jag vet inte vad som gett utslag. Jag gjorde NIPT i tisdags 16/10 och nu är det en evig väntan på det här svaret.
Vet inte vart jag ska ta vägen. Ena sekunden är jag super negativ och vill bara gråta och i andra sekund är jag optimistisk och hoppas innerligt att vår bebbe är fri från kromosomavvikelser.
Vill absolut inte att telefonen ringer och är inne på Karolinskas portal hela tiden.
Någon annan i samma sits?