• MrsAddams

Vårdnadstvist

Jag har en tonårig dotter som bor heltid hos mig sedan 1,5 år. Det har skurit sig helt med pappan och han är så självisk att jag i tysthet helt förstår hennes vilja att undvik honom. Han har kraftfullt humör och ingen som helst förståelse för dotterns NPF-diagnos hon fick för 8 år sedan. Med anledning av den är det mycket möten och vi kommer inte alls överens om vad som är lämplig kravnivå för dottern. Efter åtskilliga försök har jag givit upp att han ska förstå hennes behov, och gett upp att tro att han ska sluta anklaga mig för befängda saker på alla dessa möten också, och därför kontaktat advokat för ensam vårdnad.

Advokatens brev är daterat 8/11. Svarstiden är två veckor. Är det två veckor från dateringen eller två veckor från ankomst mottagaren?

Vad kommer hända nästa vecka? Någon som har erfarenheter att dela med sig av?

• Svar på tråden Vårdnadstvist
  • Anonym (jur)
    MrsAddams skrev 2018-10-21 10:53:15 följande:

Jag har en tonårig dotter som bor heltid hos mig sedan 1,5 år. Det har skurit sig helt med pappan och han är så självisk att jag i tysthet helt förstår hennes vilja att undvik honom. Han har kraftfullt humör och ingen som helst förståelse för dotterns NPF-diagnos hon fick för 8 år sedan. Med anledning av den är det mycket möten och vi kommer inte alls överens om vad som är lämplig kravnivå för dottern. Efter åtskilliga försök har jag givit upp att han ska förstå hennes behov, och gett upp att tro att han ska sluta anklaga mig för befängda saker på alla dessa möten också, och därför kontaktat advokat för ensam vårdnad.

Advokatens brev är daterat 8/11. Svarstiden är två veckor. Är det två veckor från dateringen eller två veckor från ankomst mottagaren?

Vad kommer hända nästa vecka? Någon som har erfarenheter att dela med sig av?

Normalt sätt brukar man räkna det som tiden mottagaren har på sig dvs lägg på någon dag utifrån när det skickades.

Jag gissar att Advokaten hade frågor/uppmaningar som hen ville ha svar på inom en viss tid och kommer inget svar inom rimlig tid så kommer säkert Advokaten att ta detta till nästa nivå.

Det bästa du kan göra är att kontakta din Advokat och fråga vad som blir nästa steg.
  • MrsAddams

Advokaten har semester så jag hoppades få mer tips från andra här så länge.

Svar på tråden Vårdnadstvist