Hur får jag grannen att stanna hemma?
Ja, när grannen inte fattar själv?
Grannen har en hund som ylar och skäller konstant när han inte är hemma. Han har själv frågat om hunden gör det och när jag sa ja blev svaret: Ja, det är ju inte bra. Men ändå är han borta flera timmar varje helg, någon av dagarna.
Jag har sagt till men han säger bara att ja det är ju inte bra, det får jag lösa på något vis. Men det har han sagt i ett halvår snart!
Idag kom jag hem efter jobb strax efter kl 10 på förmiddagen. Då skällde och ylade hunden och det har den gjort fram tills nyss.
Gick upp till grannen och påtalade detta, som vanligt i vänlig ton och fick samma svar: Ja, det får jag lösa på något vi. Då frågade jag om han hade någon plan för det och det hade han inte. Kanske behöver du vara hemma med hunden föreslog jag.
Ja, nä det kan jag inte hela tiden, jag måste göra saker ibland svarade han.
Vi pratade lite om det men inga förslag jag gav fungerade (hunden är rädd för de flesta andra människorna med, det är en omplacering 'som är sååååå mycket bättre nu' enligt grannen...) och nu har jag ledsnat.
Är det värden jag måste vända mig till? De lär inte göra särskilt mycket tror jag dock. Grannen har bott här i många många år och jag är ganska nyinflyttad (6 månader). Den som bodde innan mig var en gammal dam som var ganska döv.
Har frågat övriga grannar och de har också hört hunden 'men vill inte skapa dålig stämning genom att klaga, förresten så gör värden inget iaf' har jag fått till svar. Det finns bara fem lgh här.