Åldersfixering?!?! Idiotiska kollegor!!
Är detta samhället totalt åldersfixerat? Jag har aldrig brytt mig eller definierat människor efter deras ålder, för mig är personkemi viktigare. Jag är kvinna och 50 år. Dör står två manliga kollegor ca 40-45 år, de står och pratar om mig, varpå jag säger: nämnde ni mitt namn? De: ja vi vill veta hur gammal du är. Och fortsätter i en raljerande ton. Jag ?jag vill inte definieras av min ålder? , den ena gubben säger ? det kanske är oartigt att fråga?? Jag säger ?ja det är det?, då fortsätter det: den andra slänger sig på datorn: jag googlar dig , och han ropar ut: du är 50 och lägger till:Tycker du inte det är kört efter 50?
Då tappade jag hakan... så sjukt respektlöst. Nu pratar vi kontorsmiljön med högutbildade personer...ska jag anmäla den för åldersdiskriminering? Jag vill inte varken berätta min ålder, vikt, religion, sexuella läggning osv på jobbet. Som Magdalena Ribbing sa ?ålder är en privatsak?. Och vad menade han med att alltr kört efter 50, vill han att jag ska lägga ner livet nu?