• Anonym (Ledsen)

Vill hoppa från en bro

Jag har varit kär i min behandlare sedan feb och nu fick jag bekräftat att det ej är besvarat.Jag vill bara avsluta det här patetiska liv jag har.Kan någon klok och vänlig själ här förklara för mig varför jag bör vara kvar.Jag känner mig riktigt blåst, hur lät jag mig själv kära ner mig så här i en förbjuden frukt....

• Svar på tråden Vill hoppa från en bro
  • Anonym (tjejen)

Du kommer snart glömma den här personen...Världen är full av tjejer eller killar att bli kär i, vad du nu föredrar.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (tjejen) skrev 2018-10-17 03:10:23 följande:

Du kommer snart glömma den här personen...Världen är full av tjejer eller killar att bli kär i, vad du nu föredrar.

Tack för svaret det lättar en del, lite hjälp på traven men just nu är det rätt tunkt.Har en förälder som gått bort också så extra tungt är det måste jag säga.
  • Anonym (tjejen)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-10-17 03:18:40 följande:
    Tack för svaret det lättar en del, lite hjälp på traven men just nu är det rätt tunkt.Har en förälder som gått bort också så extra tungt är det måste jag säga.
    Att du har det tungt förstår jag verkligen då. Hoppas du har någon som står dig nära att prata med.

Men förälskelsen kommer säkert att gå över snart. Om personen inte är intresserad, så är det ändå ingen du vill ha, eller hur? Ofta brukar det bli så med obesvarad kärlek, att när det gått ett tag undrar man hur man ens tänkte. 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (tjejen) skrev 2018-10-17 03:37:16 följande:

Att du har det tungt förstår jag verkligen då. Hoppas du har någon som står dig nära att prata med.

Men förälskelsen kommer säkert att gå över snart. Om personen inte är intresserad, så är det ändå ingen du vill ha, eller hur? Ofta brukar det bli så med obesvarad kärlek, att när det gått ett tag undrar man hur man ens tänkte. 

Fick precis ett sånt formelt svar av personen som sårar, jag frågade en sak igår.Nu är de jobbigt! Nä, problemet är att jag inte kan för att jag är upptagen i en annan relation.Det gör att jag går med skam och skuldkänslor i kroppen.Det är där självmordstankarna kommer.
  • Anonym (tjejen)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-10-17 08:08:55 följande:
    Fick precis ett sånt formelt svar av personen som sårar, jag frågade en sak igår.Nu är de jobbigt! Nä, problemet är att jag inte kan för att jag är upptagen i en annan relation.Det gör att jag går med skam och skuldkänslor i kroppen.Det är där självmordstankarna kommer.
    Fast varför känner du skam för det? Personen har tydligen ett förhållande, och tog ansvar för det. Det har ju inte med dig att göra. Men nu vet du, och kan backa. Det är inte hela världen.
  • Selmans

Samtidigt måste du tänka på att en behandlare rent juridiskt måste svara formellt och backa. Oavsett vad han/hon känner själv. Man begår tjänstefel om man inleder relation med en klient. 

Det är fullt förståeligt att man utvecklar känslor till någon som man träffar dagligen och har en nära relation till, men jag garanterar dig att det kommer hända dig massor fler gånger i livet och då med personer som är "tillåtna" om du förstår. :)

Känn inte skam! Du har varit otroligt modig som berättar och känslor styr man inte över. Det händer tusentals människor varje dag att man får kalla handen. Inget att hänga upp sig på. Du ska absolut inte skämmas över det. 

Svar på tråden Vill hoppa från en bro