• saraholm

planerar barn efter hormonspiral

Hej

Jag har haft jaydess i ett år. Jag tog ut den den 4 september. Jag hade ägglossning den 12 september enligt ägglossningstest. Jag har fortfarande inte fått mens samtidigt så har jag negativt på graviditetstester. Nu väntar jag ivrigt på min mens. 

När kom er mens igång efter hormonspiralen jaydess. Försöker bli gravid, men inte så lätt när mensen inte kommit igång ännu.

Hjälp!

• Svar på tråden planerar barn efter hormonspiral
  • maaug12

Jag tog ut min mirena 10 oktober. 13 oktober fick jag mensen och den slutade igår, helt normal mens så hoppas att kroppen är igång som vanligt nu. Enligt NC ska jag ha ÄL den 30e oktober men ska ta mitt LH test 24e och varannan dag fram tills beräknad ÄL så hoppas verkligen det visar positivt så vi kan köra igång verkstaden på riktigt. Hört att man sällan blir gravid på första ÄL men hoppet finns ju. Hade helst velat plussa igår!

• JuliaC

Hej!

Har haft mirena spiral i 5år tog ut den i januari i år,

Tog 2 veckor sen fick jag mens och ägglossning regelbundet, men tyvärr inte blivit gravid ännu. Så nu har vi påbörjat en fertilitets utredning :)

• saraholm

Åhh härligt! Jag fick min mens igår och min beräknade ägglossning är den 31 oktober. Vi har visst lyckats timea :D

• Anonym (O)

Jag hade jaydess, hann inte få någon mens för jag blev gravid första äl ca 2 veckor efter uttag. :)

• maaug12
    Anonym (O) skrev 2018-10-19 08:50:31 följande:

Jag hade jaydess, hann inte få någon mens för jag blev gravid första äl ca 2 veckor efter uttag. :)

Men gud va kul! Hoppas vi lyckas på första också men vi får se! Vet att det kommer bli en besvikelse om det inte tar sig men vet också att chansen inte är super stor att det fäster på första ÄL!
  • Anonym (O)
    maaug12 skrev 2018-10-19 11:32:40 följande:

Men gud va kul! Hoppas vi lyckas på första också men vi får se! Vet att det kommer bli en besvikelse om det inte tar sig men vet också att chansen inte är super stor att det fäster på första ÄL!

Första barnet skulle vi precis få IVF-hjälp innan vi plussade, tog alltså väldigt lång tid. Så vi är totalt chockade att det gick så fort den här gången. Bara tur helt enkelt, hör ju inte till normen att plussa på första. :)

Jag håller tummarna för er! :)
  • maaug12
    Anonym (O) skrev 2018-10-19 13:24:40 följande:

Första barnet skulle vi precis få IVF-hjälp innan vi plussade, tog alltså väldigt lång tid. Så vi är totalt chockade att det gick så fort den här gången. Bara tur helt enkelt, hör ju inte till normen att plussa på första. :)

Jag håller tummarna för er! :)

Verkar som det kan vara så himla olika! Vi får se hur det blir. Tack för tummarna ????
Svar på tråden planerar barn efter hormonspiral