• 96hallon

Ivf innan 24/25 år? Någon?

Hej! Jag har nyligen fått vetat att jag har dåligt amh värde och behöver därför göra ivf. Vi har gjort utredning hos en privatklinik.

Landstinget har en gräns på 24/25 år för ivf, men kliniken skulle ringa och försöka få in oss ändå pga mina värden.

Är det någon här som är under 24 & som gjort ivf? Behöver pepp, känns så jäkla tungt nu. Och vet ni om privata kliniker också har åldersgräns?

Att vänta tills 24/25 år känns som döden :(

• Svar på tråden Ivf innan 24/25 år? Någon?
  • maria1992

Jag har precis påbörjat en utredning. De säger till mig att vi får vänta tills vi är 25 om det är så att de är något fel. Ej fått provsvar ännu. Jag kommer göra det privat om så är fallet.. Kram

• XaHHa

Fan vad arg jag blir på systemet! Förstår inte varför man ska göra skillnad på ivf ang åldern när ens AMH värde uppenbart är lågt och inte har lika lång tid kvar som alla andra fertila kvinnor.

Har du fått reda på hur lågt ditt AMH värde? Jag hade ett värde på 1,6 för ett år sedan, men lyckades bli gravid nu i somras av oss själva. Vårt landsting tyckte vi skulle börja med AIH (insemination) innan vi påbörjade IVF. Själv tyckte jag det var onödig tid att slösa.

Jag tror ni kan göra IVF privat, de har nog inte samma regler gällande åldern. Lycka till!! Kram!

Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • Anonym (Mel)

Vi fick inte heller göra innan jag blev 25 om vi ville ha det betalt av landstinget, var dock inget problem om vi ville betala allt själva.

Svar på tråden Ivf innan 24/25 år? Någon?