• Caisa.svanlind

Min stora 16-månaders!

Hej! Ja, min kille har alltid varit stor men nu börjar han bli så stor och tung att jag inte orkar bära honom längre, han är 16 månader och vill bli buren, men han väger 15 kilo! (Puuuh)! Lite osäker på hur lång han är men vi har gått över till 98 i storlek då 92 börjar bli för kort över magen. Han är verkligen inte knubbig! Någon mer som har erfarenhet av stort barn? Kan tillägga att jag är gravid i vecka 21 nu också (viss oro att lillebror ska bli mastodontbebis han med!) Med vänlig hälsning, Caisa

• Svar på tråden Min stora 16-månaders!
  • Fru Ve

Vår äldsta son var stor, ffa rund (inte så lång) till han var 3-4 år. Var också mycket matglad som jätteliten. Det avtog och han är nu som 11-åring en av de mindre killarna i klassen. Det som är värt att tänka på är ju om barnet efter 2-3 årsåldern fortsätter vara väldigt bebisknubbig. Då kan det ju övergå i övervikt. Men ett barn som är både lång och tung, det är ju mer genetiskt olika. Vissa är små och andra stora.

• LittleSunshine84

Min son var stor som pytteliten. När han var 9 mån vägde han 14.5 kg. Han toppade alla kurvor. Han fyller snart två år och är väldigt lång men sprungit av sig en del :)

• trash panda

Min äldsta dotter vägde 16,5 kg och var 89 cm lång när hon var 16 månader. Vill minnas att hon drog storlek 104 i kläder då. Nu är hon 2,5 år och har halkat ner en kurva så hon "bara" ligger +2 på både längd och vikt. (Hon har aldrig varit överviktig utan bara väldigt lång.)

Lillasyster är 4 månader och ligger +2 på alla kurvor hon också. Praktiskt tycker jag - stora bebisar är vi ju redan vana vid.

Svar på tråden Min stora 16-månaders!