Studera med barn
Hej!
Vi har bestämt att börja försöka bli gravida nästa år, jag kommer att ha jobbat heltid ett tag och få ut föräldrapenning. Men, min sambo kommer att fortsatt plugga och jag undrar hur ni andra lagt upp det med föräldraledighet och så när en förälder pluggat?
Man har ju tre månader man inte kan föra över som jag förstått det, så dessa skulle kunna tas av sambon under sommaren för att inte missa skolan och komma efter, om jag då jobbar heltid, men samtidigt vet vi såklart inte än hur stor bebis kommer att vara då.
Har även funderat på om man delar upp kanske så jag jobbar halvtid/25% eller liknande och sambon då tar ut resterande i föräldraledighet under tiden han pluggar, kan man ens det om man pluggar 100%?
Sedan undrar jag även hur föräldrapenningen beräknas då han både jobbar och pluggar just nu, men i snitt över ett år kanske han har 110.000 i lön medan innan han pluggade hade han kanske 230.000, pausades SGI:n eftersom han inte jobbar heltid eller hur funkar det? Någon som är insatt, skulle vara så snällt <3