Vattkoppor?
Har en dotter som är 1 år, för ungefär en månad sedan fick hennes kusin som vi träffar ofta vattkoppor. Hon hade då träffat honom bara någon dag innan det bröt ut. När hans gått över så fick även hans lillebror det, samma sak här så hade vi träffat dom dagarna innan.
Nu till mitt problem...förra veckan på tisdag och onsdag hade vår dotter hög feber (39-40) och på torsdag såg vi några röda prickar (som utslag) i nacken och på ryggen. På fredagen hade det kommit ännu fler och i princip hela nacken/ryggen var rödprickig. På lördag morgon var dom typ borta...men på kvällen såg jag rodnader i armhålorna samt på snippan och rumpan. Och nu imorse knappt någonting igen. Jag blir tokig på detta!! Är det vattkoppor? Eller något annat? Jag har inte sett någon vätskefylld blåsa, utan det är mest bara rodnade områden, typ fläckigt och lite prickigt. Men inte alls så som man ser på bilder från Google..är det för tidigt för det?? Det kliar inte (tror inte riktigt hon förstår att det kliar då hon är så liten) men det verkar göra ont när man är där och ska titta. Det känns väldigt troligt att hon kan ha blivit smittad, men jag blir så osäker när det aldrig blir riktigt tydliga koppor.
Bifogar en bild från hur det såg ut i fredags.