• Griseknoen35

Hjälp! Frukost LCHF

Började med LCHF för ett tag sedan, har rasat ganska mycket i vikt av det och får vara mätt. Jag kört på de strikta recepten som finns på www.dietdoctor.com/se/ och har inte frångått de recepten i någon större utsvängning.

Imorgon ska jag bort tidigt på morgonen och har inte tid med frukost. Vad är gott att ha med sig till frukost? Jag brukar käka ägghalvor med majonäs men jag har väldigt svårt för kalla ägg så det vill jag helst inte ha med. LCHF bröd har jag inte tid med att göra nu idag känner jag. Chia- pudding testade jag (dock inte strikt) men dem fröna tålde jag nog inte annars va det gott. 

Ös gärna på med förslag, mitt huvud är totalt nollad på frukost just nu. Om ni inte kommer på frukost så säg gärna en snabb enkelt middag vi kan laga ikväll som jag kan äta kall till frukost ;) 

• Svar på tråden Hjälp! Frukost LCHF
  • Kaprifol

Ost och skinkrullar. Kanske runt en gurkstav eller paprikastav. Tänk macka med gott pålägg minus mackan Skrattande

• Anotherone

Har jag knappt om tid eller inte är sugen på frukost, så gör jag en ägglatte.

Snabbkaffe, kardemumma, lite vaniljpulver, kokosfett , 2dl vatten och 2 ägg. Mixas. Kan inte bli enklare.

Svar på tråden Hjälp! Frukost LCHF