• EvaMajasMamma

Roliga rätter för barn

Jag har problemet med min dotter, hon vil inte äta så mycket. Problemet är att hon har aptit, men hon äter "genom ögonen". Jag har sett några recept på roliga rätter för barn, men jag kunde inte hitta länken ;( 

Kan ni kanske rekommendera något?

• Svar på tråden Roliga rätter för barn
  • Långbenopluto

Min son var så, jag skar korv från en korvring och använde sedan pepparkaksformar så korven blir roliga gubbar.

Han åt alltid det

Slamsorna som blev utanför korven åt vi andra upp

• cb66

Falukorv med pepparkaksformer som dinosaurier, en liten vulkan av potatismos med ketchup flytande som lava, ärter runt om kring - jurassic park!

• Trädgårdsland

Finns en bok som vi lånar på biblioteket ?Jag KAN laga mat?. I den finns ett recept på smördegsinbakad lax. Man formar smördegen så den ser ut som en fisk. Ser riktigt kul ut, och blir gott.

Gör grillspett med korv, kött, körsbärstomater, ananas.

• 1313Holmen

Ett tips är att hon får vara med att laga mat. Exempelvis något enkelt. Som korv stroganoff eller köttfärssås. Dom brukar gilla sin egna mat.

Många föräldrar är fega att släppa in barnen. Det får bli som det blir ibland.

Och när barn inte gillar maten är ofta för att föräldrarna är kassa på att krydda upp maten.

Salt kommer inte att döda dina barn. Herregud hör maten rolig. Hur svårt kan det vara.

Svar på tråden Roliga rätter för barn