• linnea12533

lite fosterrörelser v 24

Jag är gravid i v 24 och känner allmänt väldigt lite fosterrörelser ännu. Vissa dagar känner jag knappt något. Andra dagar kan jag känna lite mer men det handlar nog ändå inte om mer än max 10 små buffar per dag. Nu läste jag att från v 25 ska man känna fosterrörelser 10ggr/2 Tim och det är ju max va jag känner på en hel bra dag. Ibland känner jag som sagt ännu mindre. Har aldrig känt mer tidigare heller så svårt att tolka som minskade fosterrörelser. Hur ska jag tänka kring det här?

• Svar på tråden lite fosterrörelser v 24
  • Kronärtskockan

Det är förrns vecka 26-29 som du ska känna varjedag. Jag kände inte varje dag i v 24 utan tyckte det kom och gick. Nästa gång du ska till bm får du säkert lyssna på hjärtat annars kan du be om det!

• Blomman 400

Jag har inte känt så mycket rörelser heller och nu är jag i vecka 31. Har nog en lugn bebis i magen och moderkakan i framvägg. Men blir ju orolig ändå

• Blomman 400

Har varit på kontroller och allt ser bra ut. Dom säger till mig att inte va orolig och att vissa bebisar är lugna men det står sällan om de när man läser. Står bara att man ska känna mycket rörelser. Borde skriva mer om att de finns de med lite fosterrörelser också.

• sheila55
    Blomman 400 skrev 2018-09-23 19:02:21 följande:

Har varit på kontroller och allt ser bra ut. Dom säger till mig att inte va orolig och att vissa bebisar är lugna men det står sällan om de när man läser. Står bara att man ska känna mycket rörelser. Borde skriva mer om att de finns de med lite fosterrörelser också.

Min äldsta var väldigt lugn i magen, jag fick putta på honom för att jag skulle känna att han rörde sig. Han föddes frisk och glad. Så vist kan de vara lugna :)
  • ninjamamman

Då du alltid känner lite rörelser beror det med största sannolikhet att du helt enkelt har en lugn bebis (även om v 24 är för tidigt att räkna rörelser). Det du ska vara uppmärksam på är om bebisen senare helt plötligt ändrar mönster/blir lugnare i magen. Då bör du åka in för en kontroll.

Svar på tråden lite fosterrörelser v 24