• liljalilly

White-trash eller hipsternamn

När man kollar i tidningen vilka namn föräldrar ger sina barn ser man ofta en del märkvärdiga namn och något jag har lagt märke till är att white-trash folk och hipsters ofta har liknande smak.

Jag tänkte att jag skulle lista några namn och då ska ni säga huruvida ni tycker att namnet är mer white-trash eller mer hipster.

Neo
    Lennox
    Caspian
    Otis
    Wilton
    Lionel
    Lias
    Enzo
    Cornelis
    Morris
    Finn
    Ebbot
    Rio
    Cleo
    Lo
    Vilda
    Holly
    Ava
    Vilja
    Edda
    Nike
    Charlie
    Enya
    Juno
    Vida
    Polly
  • Svar på tråden White-trash eller hipsternamn
  • SigneS
    Hipster:
    Otis
    Cornelis
    Morris
    Finn
    Ebbot
    Rio
    Cleo
    Lo
    Vilda
    Vilja
    Edda
    Nike
    Charlie
    Juno
    Vida

White-trash:
    Neo
    Lennox
    Caspian
    Wilton
    Lionel
    Lias
    Enzo
    Holly
    Ava
    Enya
    Polly
  • vankelmodig

Alla hipsters som jag känner ger gammalmodiga namn till sina barn, typ Ivar, Folke, Svante, Siri, Märta, Hedvig, o.dyl.

• Mammita

Otis, Cornelis, Ebbot, Cleo, Lo, Edda, Charlie och Juno känns mest hipster faktiskt, tror inte att det finns så många som är white-trash som ger dom namnen till sina barn.

De andra tänker jag skulle kunna passa i båda grupperna.

• rabbes

Jag tänker att det finns olika typer av hipsterföräldrar. De som ger sina barn namnen du nämner är nog Kitty Jutbring typen, alltså hipsters som romantiserar 1990-talet, som tonåring hade de DR Martens kängor, färgglada kånken väskor med vegetarian-pins på, hade septum piercing, de färgade håret i onaturliga färger, gick på festival och lyssnade på indiepop.

De hipsterföräldrar som ger gammalmodiga namn till sina barn är skogshipsters, de som inte har insett att gröna vågen är över, de vill flytta ut till en stuga i Norrland där de ska ha sina egna höns och getter, deras modeikon är snusmumriken, de älskar sepiatonad fotografi, männen är orakade och de lyssnar på saker som Mando Diao och First Aid Kit.

• rahna
    Neo - WT
    Lennox -WT
    Caspian -WT
    Otis -H
    Wilton - WT
    Lionel- WT
    Lias - WT (Elias däremot är Hipster)
    Enzo - WT
    Cornelis - H
    Morris - H
    Finn - H
    Ebbot - WT
    Rio - WT
    Cleo - WT
    Lo - H
    Vilda - WT
    Holly WT
    Ava -H
    Vilja -WT
    Edda - H
    Nike - WT
    Charlie - WT
    Enya - WT
    Juno - H
    Vida -WT
    Polly -WT

Y namn generellt på tjejer har ju stor WT varningsflagga
  • Johannai91
    vankelmodig skrev 2018-09-20 11:03:30 följande:

Alla hipsters som jag känner ger gammalmodiga namn till sina barn, typ Ivar, Folke, Svante, Siri, Märta, Hedvig, o.dyl.

Exakt så!
Svar på tråden White-trash eller hipsternamn