Mina barn får inte vara med barnen på gatan
För att göra en lång historia kort så flyttade vi till en ny stad för ett tag sen. Vi flyttade till radhusområde. Så bra för barnen they said.
Mina barn 4 och 5,5 år har en väldigt nära relation och gör det mesta tillsammans. Den minste hakar på den stora i allt och det är inget som stör varken hen eller hens kamrater. Dessvärre har väl den lille inte fått några egna kamrater då hen inte vill umgås med några andra .
I vilket fall, i början lekte min barn med barnen på gatan som var lite äldre. Dom fick besök både hemmavid men även att dom var hemma hos andra. Barnen på gatan är dock lite större så jag kunde inte släppa iväg dem överallt till dom andra barnens kompisar. Jag frågad alltid de stora barnen om det var ok för dom att dom fick vara med och det var det aldrig. Sen i somras vet jag egentligen inte vad som hände mer än att det var en strid ström med barn i vår pool . Barn som hakade på dom andra barnen men som kunde komma in i vårt hem utan att ens säga hej eller berätta vad dom hette . Mina barn märkte detta och blev ledsna för att dom insåg att dom egentligen inte ville träffa våra barn. Nu har läget blivit att våra barn frågas aldrig av någon för lek och inte ens att dom får vara med när dom är ute på gatan. Dom springer rentav in så fort mina barn kommer ut. Mina barn hejar fortfarande och är glada men dom får ingen respons tillbaka och igår gick det så långt att jag sa så att alla hörde att dom inte verkade bry sig om vad mina barn hade att berätta. Som det ör nu känner jag att mina barn inte ens kan vara ute på gatan för då blir som ledsna . Barnen har kompisar på förskolan men dom bor en liten bit ifrån. Överreagerar jag? Det gör mig ont i hjärtat när jag ser hur besvikna och ledsna mina barn blir. Och jo, mina barn har varit och ringt på men sista tiden får dom bara nej. Föräldrarna har vi ingen kontakt med, av någon anledning så lirar vi inte helt enkelt . Vi har goda vänner i samhället men just grannarna får vi ingen kontakt med öht.