• Anonym (Ny mejl)

Vilken gratismejl är bäst?

Vilken mejlleverantör är bäst om man tänker på integritet, hur den funkar, att den är seriös, att den inte strular eller hamnar i spamfilter jämt och ständigt, har störst säkerhet mot att leverantören inte blir hackad osv? Bäst mejl i stort och smått helt enkelt.

Är mest intresserad av att använda msn/hotmail/live, gmail eller mail. com (sista är brittisk tror jag). Vilken rekommenderar ni? På gmail scannas väl alla ens mejl av google eller är det en myt? (Nej, jag har inget att dölja men gillar ändå inte tanken!) Det bästa för mig är också om mejlen inte gör att jag loggas in på flera ställen automatiskt som jag inte ens vet om. Jag vill bara mejla och inte hamna i chattar, social media och gud vet vad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-09-15 15:54
    Jag vill inte heller att mina kontakter ska dras hit och dit automatiskt bara för att jag loggar in nånstans som på fb t ex.

• Svar på tråden Vilken gratismejl är bäst?
  • Anonym (Ny mejl)

Knuuuuuuufff uppåt.

• Anonym (Ny mejl)

Tack för många och bra svar. Tungan ute

• Anonym (Besserwisser)

Gratismail är gratis för att du betalar med din integritet.

Jag betalar för mitt normala mail-konto men använder även gmail ibland.
    Om mail-leverantören kan komma åt dina kontakter eller inte beror på vilket program du använder, men de kan alltid se vilka du haft mail-kontakt med och innehållet i mailen.

Jag rekommenderar gmail, de har en del bra funktioner och de är öppna med att innehållet scannas.

• Anonym (Ny mejl)
    Anonym (Besserwisser) skrev 2018-09-18 16:25:36 följande:
    Gratismail är gratis för att du betalar med din integritet.

Jag betalar för mitt normala mail-konto men använder även gmail ibland.
    Om mail-leverantören kan komma åt dina kontakter eller inte beror på vilket program du använder, men de kan alltid se vilka du haft mail-kontakt med och innehållet i mailen.

Jag rekommenderar gmail, de har en del bra funktioner och de är öppna med att innehållet scannas.
    Var och hur köper man ett eget mejlkonto? Hur mycket info behöver den mejlleverantören av en för att man ska få skaffa en adress? Hur säkerställer man att man kan behålla den adressen för alltid?

Att man betalar med integritet förstår jag men hur illa är det med mainstream konton som msn? Menar du att någon på msn/google/whatever kan läsa alla mejl man har skrivit och till vem?

Mejladresser man ofta har på jobb som nissegurra @ foretaget .se kan inte dom läsas/scannas/kollas av mejlleverantören för att man har betalat för den?
  • Anonym (Besserwisser)

Hos one.com registrerar du en egen domän, och är därför garanterad att kunna behålla dina mail-adresser så länge du vill, även om one.com skulle försvinna.

Totalkostnad för domän+mail är ca 350:- per år. Det skiljer lite mellan olika toppdomäner (.se .com etc).
    Du kan skapa hur många mail-konton som helst, t.ex ett till varje familjemedlem. Man får även utrymme för websidor.

Svar på tråden Vilken gratismejl är bäst?