• ranten

Letrozol/pergotime eller ivf - vilket hade ni gjort?

Hej!

Hur hade ni gjort? Hade ni kört på med letrozol/pergotime och hoppats på plus eller hade ni gått på och gjort ivf direkt efter ett par tre kurer med letrozol/pergotime?

Vi har möjlighet hos en klinik att göra ivf omgående eller om vi vill fortsätta med letrozol/pergotime.

Verkar ju som om oddsen är högre att lyckas med ivf? Men sen är det ju pengarna, blir helt nervöst svettig bara att tänka på alla pengar, tänk om ivf inte lyckas ändå liksom.

Är det någon som vet oddsen för att lyckas jag är mellan 30-35 år, 2 barn innan med pergotime enkelkur, pcos.

• Svar på tråden Letrozol/pergotime eller ivf - vilket hade ni gjort?
  • Orkide

Jag skulle kämpat lite längre med letrozol. Jag tror att jag tog 8-9 kurer med letrozol innan jag plussade och nu sitter jag här och vattnet har gått

Med pergotime tog det bara två och fyra omgångar för mig att bli gravid.

• Ida3434
    Orkide skrev 2018-09-15 08:30:35 följande:

Jag skulle kämpat lite längre med letrozol. Jag tror att jag tog 8-9 kurer med letrozol innan jag plussade och nu sitter jag här och vattnet har gått

tog du enkel eller dubbel dos med letrozol? fick du ägglossning varje gång?
  • Orkide
    Ida3434 skrev 2018-09-15 08:33:08 följande:

tog du enkel eller dubbel dos med letrozol? fick du ägglossning varje gång?

Jag tog enkeldos. Ja ägglossade varje gång på egen hand även innan letrozol/pergotime.
  • ranten
    Orkide skrev 2018-09-15 08:30:35 följande:

Ojoj vad spännande med vattenavgång håller tummarna för att allt går bra!

Ja vi pratar om att fortsätta med pergotime ett tag och se hur det går. Ska kolla med läkaren nästa konsultation vad hon tycker också.
  • Orkide
    ranten skrev 2018-09-15 08:58:14 följande:

Ojoj vad spännande med vattenavgång håller tummarna för att allt går bra!

Ja vi pratar om att fortsätta med pergotime ett tag och se hur det går. Ska kolla med läkaren nästa konsultation vad hon tycker också.

Finns pergotime nu? När jag blev gravid för ?1 år sedan? så fanns inte det kvar längre utan fanns bara letrozol.
  • Ida3434
    Orkide skrev 2018-09-15 09:07:02 följande:
    Finns pergotime nu? När jag blev gravid för ?1 år sedan? så fanns inte det kvar längre utan fanns bara letrozol.
    Nä det är avskrivet sen feb 2017.Det är letrozol som skrivs ut numera
  • ranten
    Orkide skrev 2018-09-15 09:07:02 följande:

Ida3434 skrev 2018-09-15 10:05:15 följande:

Jag kan få det utomlands därför jag lade med det.

Läste några artiklar på engelska om pergo och letrozol där de förespråkade pergo att det visade sig att letrozol gav fler flerbörds. Konstigt tycker jag då det var väl därför det plockades bort? Samt var det enligt artikeln bättre statistik på pergo.
  • Ida3434
    ranten skrev 2018-09-15 10:58:09 följande:
    Ida3434 skrev 2018-09-15 10:05:15 följande:

Jag kan få det utomlands därför jag lade med det.

Läste några artiklar på engelska om pergo och letrozol där de förespråkade pergo att det visade sig att letrozol gav fler flerbörds. Konstigt tycker jag då det var väl därför det plockades bort? Samt var det enligt artikeln bättre statistik på pergo.
    Vad jag har hört och läst så ska Letrozol ha mindre risk för flerbörd än pergotime. 
  • Orkide

Letrozol försvinner ur kroppen på en gång också till skillnad från pergotime. Samt att du kan ta fler omgångar letrozol på rad. Pergotime ska du helst inte ta för mycket av.

Svar på tråden Letrozol/pergotime eller ivf - vilket hade ni gjort?