Hej!
Nu är det så att jag inte har moderkakan i framvägg men jag känner sparkar varje dag (började v 19-20) och bebis har vissa tider när den sover och är vaken. Vet alltså ungefär vilken tid bebis kommer att sparka/sova.
Lugn vissa dagar och vissa dagar vild. Idag kände jag sista sparken vid 5 på morgonen och kände inget sen dess. Har druckit iskallt vatten buffat på lite, legat på sidan, INGENTING! Aldrig varit så förr, är i v 36+2 och det sägs ju att dom blir lite lugnare ju trångt det blir. Bullshit enligt flera barnmorskor som jag träffat, bebis ska sparka oavsätt! Ringde in och dom sa släpp allt och kom med detsamma. Vilket jag gjorde, åkte in kl 15 och dom hittade hjärtslag men han sparkade knappt. Pulsen gick upp o ner men sedan stabiliserades den som tur var. Bebis körde igång igen med sparkar o buffar.
Det som sa till mig inne på fl är att minsta lilla oro, tanke eller magkänsla, KOM IN! Kvittar vilken tid på dygnet, bara kom in. Dom uppmuntrar alla blivande mammor om det, och tro aldrig att ni är för jobbiga eller störiga. Dom var sjukt trevliga och lyssnade verkligen och förstod att jag vaf orolig. Så minsta lilla tvekan TS, åk in!