Kan man lära barn Engelska i tidig ålder genom TV?
Hej!
Detta är något jag bara undrat över det senaste och är intresserad av. Som ni alla nog bör veta så är Engelskan det språk som är närmast vårt "world wide language". Det är ett språk som nästan alla människor lär sig här på jorden, oavsett om det är lite eller mycket.
När barn är i unga åldar så lär dem sig ju språket, detta gör dem genom att lyssna på oss etc.
Och min tanke då är, skulle man kunna kolla på engelska barn serier istället när barnet är 0-2 år för att få dem att lära sig engelskan plus svenskan som jag hade pratat i min familj. För dem bör väl ändå lära sig språket genom tv? Dem kan ju koppla ord och ljud mot vissa bilder som händer i serien.
Varför skulle man vilja göra detta? Det ger dem ju bara så mycket mer möjlighet i livet, dem har det enklare i skolan med engelskan, dem har det enklare efteråt och jobb ifall dem vill jobba utomlands i England eller bli en youtuber med mera. Hoppas ni förstår min poäng, och skulle det funka att lära dem engelska i tidiga åldrar genom att låta dem se engelsk tv?