• Anonym (Samspel)

Ingen glädje

Är mitt i livet, är i en lång relation med någon som skulle kunna vara min livspartner. Men vi har ingen glädje mellan oss, inte så vi är sura eller arga. Men ingen skratt och glädje. Vet inte om det är så stort problem för er andra, men jag börjar känna mig rätt tom och tråkig. Vi har egentligen inga större problem, ett ordnat liv med ett hemmavarande barn i skolåldern. Många vänner och båda har egna intressen (på varsitt håll dock. Jag antar att jag är en ganska djup och inkännande person.

Han är min motsats. Och vi möts sällan i ett samspel, gäller både diskutioner och humor.

Sexlivet skulle kunna vara på topp, men samma där jag behöver mer än en snygg och sexig kropp.

Jag har aldrig tidigare tänkt i dessa banor, men nu senaste året har jag börjat ifrågasätta vad som egentligen gör oss människor lyckliga. Om man inte känner glädje med en person, men ömsesidig respek för varandra. Kan någon klok säga vad som får er att stanna?

Samt går det att hitta till ett läge där man omvärderar, kanske hittar glädje i andra personer som tex vänner.

Men ändå i slutändan, Är det inte i relationen vi vill vara glada och skratta?!?

Vad händer om jag träffar någon annan som jag känner glädje i, kanske låter lite larvigt. Men då kanske allt ställs på sin spets och jag börjar ifrågasätta min relation/ livsval av partner.

Jag kanske luras att tro att jag gillar någon för att vi har ett fint samspel, ponera att detta händer.. vad gör man då?

Vet inte om jag vill få råd av er på fl, brukar vara ganska dumma sådana här. Ser det som en skön ventil för mina tankar.

• Svar på tråden Ingen glädje
  • Anonym (må bra)

Jag tror att man själv får börja med skratten och skämten. Du kan bara förändra dig själv, och bör nog inte hoppas på att det kommer av sig själv.

Om du för in lite spontanitet, skämt och skratt så kanske det lättar upp hos maken och även han blommar upp? 

Tänk varje morgon: Vad kan jag göra idag som gör min partner glad. Om du gör detta varje morgon så ska du se att maken hakar på och er relation får lite av en nystart. Man bör jobba med relationen - varje dag - för att må bra i den.   

• Anonym (Samspel)
    Anonym (må bra) skrev 2018-09-11 10:07:11 följande:

Jag tror att man själv får börja med skratten och skämten. Du kan bara förändra dig själv, och bör nog inte hoppas på att det kommer av sig själv.

Om du för in lite spontanitet, skämt och skratt så kanske det lättar upp hos maken och även han blommar upp? 

Tänk varje morgon: Vad kan jag göra idag som gör min partner glad. Om du gör detta varje morgon så ska du se att maken hakar på och er relation får lite av en nystart. Man bör jobba med relationen - varje dag - för att må bra i den.   

Tack för ett fint och äkta råd. Vi har egentligen aldrig haft det där samspelet. Vet inte om vi kan hitta det bara så där genom att jag är glad och gör fina gester. Men vi är två bra och moralisk högt värderande personer.

Vi möts liksom, men inte där jag vill mötas (mentalt) kanske är mina krav det är fel på. Vill väl höra hur andra har det med sina långvariga relationer. Känner man innerlighet, genuint och vill vara med varandra. Hittar ni på saker tillsammans?
  • Anonym (må bra)
    Anonym (Samspel) skrev 2018-09-11 10:25:59 följande:
    Tack för ett fint och äkta råd. Vi har egentligen aldrig haft det där samspelet. Vet inte om vi kan hitta det bara så där genom att jag är glad och gör fina gester. Men vi är två bra och moralisk högt värderande personer.
    Vi möts liksom, men inte där jag vill mötas (mentalt) kanske är mina krav det är fel på. Vill väl höra hur andra har det med sina långvariga relationer. Känner man innerlighet, genuint och vill vara med varandra. Hittar ni på saker tillsammans?
    Jag är skild sedan många år, och valt att leva singel. Min relation var dålig, så dålig att den tyvärr dog i slutet.
Svar på tråden Ingen glädje