• Konservativ

Tiggarna

Vart har tiggarna tagit vägen? Kommer de tillbaka nu när valet är över?

• Svar på tråden Tiggarna
  • Aniiee
    Salmiakk skrev 2018-09-10 15:19:33 följande:

Här är dom inte borta....

Inte här heller men de är betydligt färre än de var för 2 år sen, både inhemska och resande.
    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • Mongoliet

Jag är kvar. Tänker tigga så länge jag lever. Fattar inte vad ni har för problem med det era jävla nazister.

• Konservativ
    Mongoliet skrev 2018-09-10 20:46:09 följande:

Jag är kvar. Tänker tigga så länge jag lever. Fattar inte vad ni har för problem med det era jävla nazister.

Det verkar mer som att det är du som har problem lille plutt.
  • Mandel

Folk kanske äntligen har insett att det inte hjälper dem att ge dem några kronor i deras muggar och då är det inte längre lönt för dem att vara här?
    I början tyckte folk synd om dem (vägrade sätta sig in i anledningen till varför de kom hit i mängder) och dövade sina samveten genom att ge dem pengar.

Har varit alldeles för många artiklar kring människohandel med tiggare. Att de lovas guld och gröna skogar och tar lån för att få resa hit och så tar de som organiserat det hela provision på vad de får in.

Sedan svinar de ju ned något förskräckligt i sina läger vilket också fått fler och fler att se rött och inte vilja ha dem här - ger dem mindre pengar.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Tiggarna