• Ida3434

Övervikt och gravid

Någon som är kraftigt överviktig och är gravid, varit gravid eller försöker bli gravid?

Hur har det gått för er?

• Svar på tråden Övervikt och gravid
  • Ejjami

Hade ett bmi på 31 när jag blev gravid med dottern. Inga problem med att bli gravid eller att föda. Helt vanlig graviditet och dottern kom ut normalviktig.

• Honsomlängtar
    Ejjami skrev 2018-09-09 21:39:52 följande:

Hade ett bmi på 31 när jag blev gravid med dottern. Inga problem med att bli gravid eller att föda. Helt vanlig graviditet och dottern kom ut normalviktig.

Har ett bmi på 36 enligt uträkningar men folk blir chockade när jag säger va jag väger för de syns inte på mig. Är orolig att de kommer va svårt för mig.

Va underviktig som tonåring sen gick jag upp 50kg av medicin som landstinget som nu 10 år senare visar att allt dom bedömd va helt fel.
  • Ida3434
    Honsomlängtar skrev 2018-09-09 21:44:18 följande:
    Har ett bmi på 36 enligt uträkningar men folk blir chockade när jag säger va jag väger för de syns inte på mig. Är orolig att de kommer va svårt för mig.

Va underviktig som tonåring sen gick jag upp 50kg av medicin som landstinget som nu 10 år senare visar att allt dom bedömd va helt fel.
    Usch vad tråkigt att du behövde ta medicinen om det sen visade sig att det inte var nödvändigt. 

Har ni försökt länge att bli gravida?
  • Honsomlängtar
    Ida3434 skrev 2018-09-10 18:58:37 följande:

Usch vad tråkigt att du behövde ta medicinen om det sen visade sig att det inte var nödvändigt. 

Har ni försökt länge att bli gravida?

Ne alltså vi började förra månaden på riktigt. Ska ha ägglossning den 12e eller 14w men åkt på världens förkylning men de ska inte stoppa oss haha, bara orolig att min övervikt kommer göra de svårare att plussa, sjdå?
  • gisse

Har väldigt högt bmi, men har gått snabbt både med dottern och bebisen i magen att bli gravid.

Var innan väldigt orolig att jag inte skulle kunna bli gravid. Klassas dock som en högriskgraviditet pga vikten, vilket inte känns bra.

• Jsv17

Inga problem att bli gravid sist, tog sig på 3:e försöket, mådde toppen hela graviditeten fick mild graviddiabetes som jag inte kände av på något sätt, jättebra förlossning och min son föddes liten så absolut ingen stor bebis som det pratas om att man skulle få. Jag fick även ett jättebra bemötande i vården, vilket jag förstått inte är självklart, nu jobbar vi på nummer 2 och är inte på försök 2

Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Delilah2001

Har BMI 38, och har inte haft problem alls att bli gravid.

gisse skrev 2018-09-10 19:24:34 följande:

Har väldigt högt bmi, men har gått snabbt både med dottern och bebisen i magen att bli gravid.

Var innan väldigt orolig att jag inte skulle kunna bli gravid. Klassas dock som en högriskgraviditet pga vikten, vilket inte känns bra.

Vad innebär högriskgraviditet?

Min bm har inte sagt något om det till mig, varken förra graviditeten eller denna...
  • Ida3434
    Honsomlängtar skrev 2018-09-10 19:04:00 följande:
    Ne alltså vi började förra månaden på riktigt. Ska ha ägglossning den 12e eller 14w men åkt på världens förkylning men de ska inte stoppa oss haha, bara orolig att min övervikt kommer göra de svårare att plussa, sjdå?
    ja, vi har hållt på i många år men har nu börjat få ägglossning med hjälp av mediciner
  • Ida3434
    gisse skrev 2018-09-10 19:24:34 följande:

Får jag fråga hur högt bmi? högre än 40?

Hur bemötte sjukvården dig?
Svar på tråden Övervikt och gravid