Letrozolsystrar
Jag och min sambo har kämpat i det tysta i 7 år att få bli mamma och pappa. Detta har lett till sjukskrivningar, utmattningsdepressioner, regelbunden terapi med både kurator och psykologer men framförallt enorm utanförskap. Medans våra vänner är gravida och är och provkör barnvagn, köper små bebiskläder och inreder barnrum eller när våra vänner som har barn som går på babysim tillsammans, öppna förskolan, långpromenader på förmiddagen, går på barnteater, har lekparkshäng eller åker på barnsemestrar ihop så isolerar vi oss och gråter, har ångest och det skär så in i norden i våra hjärtan att vi inte få vara en del av det.Vi kämpar med ägglossning och Ovitrelle varje månad, jag får ägglossning varje gång men blir ändå inte gravid. Vi har gjort många utredningar och det enda som hindrar oss är att jag inte får ägglossning på naturlig väg pga PCO men med Letrozol och Ovitrelle får jag ju det. Läkarna är positiva och säger att jag snart kommer bli gravid men när? Varje månad blir det ju mens.
Hur orkar man kämpa vidare? Ni som har fått ägglossning av Letrozol, blev ni gravida till slut eller gick ni över till IVF?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-09-09 09:48
" Vi kämpar med Letrozol och Ovitrelle varje månad, jag får ägglossning varje gång men blir ändå inte gravid.", ska det stå.