• Morris33

Vår son på 7 veckor har inget namn, hjälp!

Önskar namnförslag till vår son på 7 veckor! Stackarn som inte har fått något namn än. Vad har ni för förslag? Han har en storasyster som heter Inez. Jag och pappan tycker helt olika namn så hittar inget vi båda gillar, vi har kört fast. Några namn vi varit inne på är Jonathan, Elis, Hilmer, Knut, Julian men sen backar vi igen och vill hitta nåt nytt för vi inte tycker de är bra! Inte alltför vanligt men heller inte för ovanligt. Hjälp oss gärna med namnförslag! Tack!

• Svar på tråden Vår son på 7 veckor har inget namn, hjälp!
  • Anotherone

Några blandade förslag;

Edward, Edvin, Vilhelm, Viggo, Hannes, Albin, Sixten, Didrik, Ebbe, Oliver, Noah, Leo, Tage, Eskil, Love.

• BossHoss
    Morris33 skrev 2018-09-07 11:09:53 följande:

Önskar namnförslag till vår son på 7 veckor! Stackarn som inte har fått något namn än. Vad har ni för förslag? Han har en storasyster som heter Inez. Jag och pappan tycker helt olika namn så hittar inget vi båda gillar, vi har kört fast. Några namn vi varit inne på är Jonathan, Elis, Hilmer, Knut, Julian men sen backar vi igen och vill hitta nåt nytt för vi inte tycker de är bra! Inte alltför vanligt men heller inte för ovanligt. Hjälp oss gärna med namnförslag! Tack!

Sätt er med en kalender som har alla namn som ingår i namnsdagar och börja leta. Jag gick igenom hela och fick mycket bra förslag på namn som jag inte tänkt på innan
  • OlgaElvira

Varför behöver barnens namn låta snyggt tillsammans? Viktigare att respektive namn fungerar bra med efternamnet. Det är ju bara under några få barndomsår man lever med sitt syskon. Sedan blir man vuxen, vilket man är den största delen av sitt liv.

Valpkullar brukar man ge namn som hör ihop för att särskilja de olika kullarna.

• fluu

Blandat och inte vanligt, men bekant:

Ernst, Leander, Svante, Ruben, Otto, Ivar, Justus, Isidor, Herman, Henning, Ervin, Arthur, Aron, Algot, Conrad, Cornelius, Eskil, Erling, Finn, Gottfrid, Karsten, Tage.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • modsey

Inte ens våra enäggstvillingar har namn som skulle klassas som att passa ihop

Gillar ni ett namn så välj det !

Olle, Petter, Jonathan, Svante, Sixten,Carl, Artur, August, och Mårten?

• Nimzay

Ivar, Vide, Alve, Alvar, Joar, Reidar, Olof, Elof, Leif, Allan, Arne, Einar, Linus, Ebbe, Adrian, Fabian, Isak, Adam, Liam, Dennis, Nils, Kevin, Milton, Emil, Eskil, Elias, Tobias, Tim, Sebastian...

• Anonym (T)

Inez & Tord
    Inez & Sixten
    Inez & Gabriel
    Inez & Adrian
    Inez & Leon

• Tobythegunn
    Morris33 skrev 2018-09-07 11:09:53 följande:

"noname"
    Happiness, only real when shared
  • Tomelilla15

Inez och Vilmer

Inez och Valter

Inez och Jack

Inez och Lukas

Inez och Alexander

Inez och Vidar

Inez och Ville

Inez och Aron

Inez och Joa

Inez och Eskil

Inez och Morris

Inez och Sigge

Inez och Sixten

• Anonym (leka)

Tord
    Elias
    Gustav
    Kurt
    Sixten
    Joakim
    Ove

• Anonym (Namn)

Rolf 
    Jonas
    Henry 
    Adam

• Anonym (alkolina)

Lite förslag på 4 bokstäver

Ralf
    Leon
    Isac
    Curt
    Otis
    Theo
    John

Svar på tråden Vår son på 7 veckor har inget namn, hjälp!