Kampsport - Gjorde illa revbenen något fruktanssvärt - Behövde säga till mer än fyra av personalen tills jag fick hjälp
Hej!
Jag har börjat på kampsport och någon lyfte upp mig där man har revbenen. Personen tryckte så pass hårt att jag kände att revbenen eller någonting gjorde ont/knäcktes/trycktes in.
Jag började få svårt att andas och gick undan med lite haltande steg. Jag började känna mig svag hela kroppen och började här känna oro över vad som exakt har hänt och vad jag egentligen gjorde illa för något. Det kändes smärta i lungan.
Jag gick fram till en person och sa att jag har knäckt revbenet. Personens respons blev: ''Oj, fan''. Fast på tonläget förstod man att han inte brydde sig, han gjorde ingenting mer än att ha sagt den repliken. Så jag gick fram till någon annan, och även där blev jag inte omhändertagen. Slutligen kom det fram två tjejer som tog hand om mig. Jag tror att ena tjejen visste precis vad man skulle göra för en människa som hade väldigt ont. Hon tog ena handen bakom min rygg och jag började känna mig lite lugn. Och ställde frågor.
Det är NU som en tränare kommer fram till mig och ber mig gå åt sidan och sätta mig ned. Smärtan går över, men kommer senare tillbaka.
Men som, så har smärtan avtagit och obehag känslan som jag hade ena lungan har också gått över. Så förhoppningsvis var det ingenting.
Jag tycker att denna kategori passar alldeles utmärkt i psykologi, eftersom det är helt förvånade över hur stor smärtan man hade och bad om hjälp till minst4-5 personer innan man fick hjälp och stöd
Jag försöker förstå och därför lägger jag den i psykologi. För jag tänker mig att det måste vara något psykologiskt och JAG TROR INTE att alla dessa personer skulle vara empatilösa.
Ni med kunskap och erfarenhet vad tror ni? Skulle det finnas någon namn på detta, term?
Att gå i inställningen av att det är kampsport och det är stryk som gäller och tränarna är inställda på att ALLA skall tåla, är ingen förklaring tycker jag.
Dessutom så hade jag stor smärta. Jag sa dessutom att jag hade ont i revbenet och någon konstig känsla ena lungan. Jag pratade med en svag röst dessutom.