Behandling avslutas
Jag vet inte hur jag ska resonera just. Fick idag ett samtal från min styvmor att min far, som haft lungcancer i 2 år ca, nu inte längre kommer behandlas. Det kvarstående hoppet är någon typ av medicin som har 10 % chans att hindra ytterligare tumörtillväxt. I övrigt är det bara vänta på slutet.
Min far ville naturligtvis att jag skulle komma och hälsa på, en resa på 6 h med tåg. Givetvis ska jag dit så fort jag kan.
Tyvärr är jag ny på jobbet och har inte så mycket semester kvar, bara 7 betalda dagar av 12. Spontant ville jag ta ut dem alla på en gång, men med lite eftertanke lät det dumt. Om något händer, att han snabbt blir sämre eller rent av avlider, har jag ju inga dagar kvar. Min ekonomi tillåter inte att jag tar massor av obetalda dagar, får knappt någon lön isf.
Hur löser man det? Tar ut 3 med lön, 2 utan? Rånar en bank?
Gick hem tidigare idag (p g a samtidig förkylning) och har bara legat i sängen sedan 14-tiden. Ville sova men kan inte. Har knappt sagt ett ord till min sambo, det enda som mal är hur jag löser detta bäst. Allt för att inte tänka för mycket på det jag tyvärr bör tänka på.
Har inte berättat för någon i min närhet, förutom sambon via sms.
Jag önskar verkligen att jag kunde sova.