Linus, Oliver och .... ?
Nu väntar vi på syskon nummer 3, och hen har inte behagat avslöja vilket kön hen har.
Men storebrodern heter Linus och Oliver.
Hjälp mig med namn som passar bra med det, både pojk- och flickan
Nu väntar vi på syskon nummer 3, och hen har inte behagat avslöja vilket kön hen har.
Men storebrodern heter Linus och Oliver.
Hjälp mig med namn som passar bra med det, både pojk- och flickan
Albin
Simon
Sam
William
Jonathan
Melker
Melvin
Nathalie
Saga
Sally
Vera
Linnea
Emilia
Elma
Ylva
Alice
Isabella
Nelly
Idun
Jasper/Jesper
Vilgot
Edvin
Lukas
Johannes
Simon
William
Vilhelm
Felix
Joakim
Maximilian
Noel
Charlie
Emilia
Frida
Freja
Emily
Meja/Maja
Angelica
Lovisa/Lovis/Lo
Alva
Minnea
Wilma
Ida
Tyra
Patricia
Nina
Milla/Smilla
Annat enkelt och vanligt:
Emil, Lukas, Simon, Teodor, Viktor, Viggo, Melker, Joel, Anton, Adam, Edvin, Felix, Hugo.
Alice, Alicia, Cornelia, Emmy, Julie, Linnea, Minna, Thea, Hilda, Elvira, Emilia, Jonna.
Vincent
Några namn som jag gillar som jag tror skulle kunna passa:
Arvid, Alvar, Alve, Vide, Ivar, Joar, Hampus, Markus, Tobias, Lukas, Werner, Walter, Matthias, Malte, Adrian, Fabian, André, Alexander, Gabriel, Wilhelm, William, Oskar, Johannes, Dennis...
Emilia, Ottilia, Lydia, Alicia, Alice, Sabina, Tilda, Frida, Irma, Astrid, Signe, Lilly, Hanna, Emma, Emmie, Selma, Saga, Sandra, Stina, Nova, Lova, Tyra, Alva, Tove...
Alla namn som slutar på -us går bort då många här har hela syskonskaror som heter -us namn. Många av de föreslagna namnen finns i närmsta släkten.
Felix övervägde vi ett tag till Oliver men det passade honom inte när han var född.
Jag gillar namn som är gamla utan att kännas gamla, många pojknamn som är populära nu förknippar jag med gubbar från min barndom.
Flicknamn har jag inte funderat på sedan första var på väg (tvåan visade allt han hade på rul) men Amilia är ett namn från släktboken som jag gillar. Troligtvis någon som varit i Amerika och träffat en Amelia och stavat det som det lät, men jag tycker inte om det svenska uttalet av Amelia.
Amalia till flicka
Theodor till pojke
Amilia tycker jag är snyggt. Amelia är också fint, men jag tänker på tidningen Amelia. Emilia har jag alltid tyckt är snyggt. Även Emmeline och Emelina. Amalia är också fint.
Alexander
Alva
Hampus eller Tilda tycker jag passar med dom andra namnen!
Barnet blev en flicka, och hon kommer att få heta Aurora
Grattis!! Jättefint namn!
usch, matchade ju inte alls brödernas namn