Sandell skrev 2018-09-03 17:08:24 följande:
Hej,
Vet att det finns liknande trådar som denna men dem är några år gamla.
I mars detta år fick jag missfall, jag var då i vecka 6.
Mådde dåligt en period då jag och min man planerat detta. Tiden gick och jag blev gravid igen i juni, detta slutade även det i missfall fast nu i vecka 7.
Har efter det blivit otroligt deprimerad och knappt kunnat njuta av sommaren.
Är det någon som varit i samma situation och som det gått bra för efter 2 missfall? Vågar man bli gravid igen? Känner mig så otroligt ensam då jag inte känner någon som haft missfall.. kanske finns det någon som har en solskenshistoria eller också som är i samma situation?
Jag beklagar dina missfall, de flesta får bara ett eller två missfall, och får sen sitt barn. Men om man får 3st missfall i rad, så kan man få göra en missfallsutredning genom Landstinget. Det är bara att ringa Kvinnokliniken isåfall och säga att man vill göra en utredning.
Jag och min man har haft 6 missfall, och efter 3e missfallet fick vi göra en missfallsutredning men inga fel hittades tyvärr, för de tog för få prover, inte ens ett spermaprov fick vi ta. Vi har sen sökt hjälp utomlands istället i Aten, Riga och London. Det visade sig att det bland annat var dnafel på spermierna (kan ej testas för i Sverige endast utomlands) så vi har nu gjort donation i Riga och har nu 5 embryon i frysen där som är friska kromisommässigt efter PGS (kromosomtest på embryona dag 5).
Men det jag vill säga är - Ge inte upp utan fortsätt kämpa så hoppas jag ni lyckas !