Familjehem - Utbränd på kort tid. Noll känsla, noll vilja.
Kastades in i uppdraget väldigt fort. Extremt dålig utredning av barnet gjordes av Soc vilket gav oss en felaktig och ogrundad bas för beslutet att anta uppdraget. Det påstods en massa saker om barnet i positiv bemärkning vilket snabbt visat sig inte vara sant samt en hel massa problematik och svårigheter dykt upp som vi inte var beredda på alls. Vi visades en topp av ett isberg och upptäcker nu att det var en topp och helt fel isberg...Hela sommarsemestern gick åt att försöka få vardagen att funka. Massor av provokationer från barnet, utmaningar, test men det mest utmattande var nog att någon som nästan är i tonåren inte kan nånting, alls. Att lära ett stort barn från grunden.
Efter semestern är vi tröttare än innan. Ingen hjälp från soc på sex veckor. Helt utlämnade i kaoset.
Det finns ingen vila någonstans. Ingen glädje. Ingen energi. Ingen lust. Bara frustration, ilska, irritation och sorg att ha mist sitt tidigare fantastiska liv...
Nu är det lite lugnare, men mitt i det lilla lugnare tar barnet och passar på att strypa mitt 2 år yngre biologiska barn och slå hen i ansiktet.
Jag vill inte veta av barnet. En känsla som bara växer sig starkare.
Jag tar mig mekaniskt igenom vardagen hemma. Vill inte gå hem efter jobbet. Vill inte se hen, vill inte prata med hen, tvingar mig själv ändå, för uppdraget. Tar mig plikttroget igenom dag för dag, timme för timme.
Från att ha älskat mitt liv med min familj så känner jag mig nästan som jag vill skaffa en egen lägenhet för att slippa barnet.
Min äkta hälft tror att det kan vända, att det kan bli bra. Jag känner inget hopp.
Jag vill inte kämpa mer. Jag finner ingen motivation. Jag föraktar barnet och vill inte ha med det att göra. Det har bara gått tre månader, men jag tror jag gått in i väggen med det här.
Jag tror att jag bara måste avsluta...