• Karl Kalkyl

Värstingarna

Alla som var med när det begav sig minns väl de s.k värstingarna. Spolingar misshandlade sjuka och pensionärer eller vem som helst de trodde sig rå på. Vänsterregimen hanterade problemet genom att ge dem gratis semester till Västindien. Roade mig med att ta reda på hur det gick. Otroligt uselt resultat visade det sig. Så gott som alla fortsatte den kriminella banan och har orsakat samhället stora kostnader och brottsoffren mycket lidande.

Nu är det snart val och jag frågar mig om folket ska fortsätta göra om samma misstag. S vill nu ge 2 Miljarder av skattebetalarnas pengar till terrorister. Under mandatperioden har det talats om förtur i bostadskön för IS-terrorister.

Bra om alla tänker till innan ni går och röstar. En röst på vänstern är en röst på terror-kramande.

• Svar på tråden Värstingarna
  • lövet2

Du vet om att vi hade en högerregering när de där resorna drog i gång ...?

• Karl Kalkyl
    lövet2 skrev 2018-09-02 00:11:41 följande:

Det spelar ingen roll vad vi hade för regering. Det är daltandet i sig som är problemet. Bristen på uppföljning är ett annat jätteproblem. Varför lär amn sig inte av misstagen oavsett vem som gör dem.
  • vargbjörn
    Karl Kalkyl skrev 2018-09-01 23:44:10 följande:

Alla som var med när det begav sig minns väl de s.k värstingarna. Spolingar misshandlade sjuka och pensionärer eller vem som helst de trodde sig rå på. Vänsterregimen hanterade problemet genom att ge dem gratis semester till Västindien. Roade mig med att ta reda på hur det gick. Otroligt uselt resultat visade det sig. Så gott som alla fortsatte den kriminella banan och har orsakat samhället stora kostnader och brottsoffren mycket lidande.

Nu är det snart val och jag frågar mig om folket ska fortsätta göra om samma misstag. S vill nu ge 2 Miljarder av skattebetalarnas pengar till terrorister. Under mandatperioden har det talats om förtur i bostadskön för IS-terrorister.

Bra om alla tänker till innan ni går och röstar. En röst på vänstern är en röst på terror-kramande.

Nu måste jag bara få veta var jag kan läsa om att is terrorister får gå före i bostadskön : Skicka gärna en länk på de där 2 miljarderna till is terroriter meds
  • qfnafnjf

Problemet kanske är att ni som röstar tillsätter inkompetenta ledare. Kanske bara där problemet ligger. Således skapar ni problemet själva.

• lövet2
    Karl Kalkyl skrev 2018-09-02 00:27:50 följande:
    Det spelar ingen roll vad vi hade för regering.
    Karl Kalkyl skrev 2018-09-01 23:44:10 följande:
     Vänsterregimen hanterade problemet genom att ge dem gratis semester till Västindien.

Nja, det var ju liksom vad trådstarten gick ut på; rösta inte på Vänstern, för titta vad de har gjort! Men det var ju inte de utan det var högern.
  • Karl Kalkyl
    qfnafnjf skrev 2018-09-02 02:43:44 följande:

Problemet kanske är att ni som röstar tillsätter inkompetenta ledare. Kanske bara där problemet ligger. Således skapar ni problemet själva.

På ett sätt har du rätt. Gruppen får den ledare de förtjänar. Konstigare än så är det inte.

Men det hindrar ju inte att enskilda individer kan försöka få andra i gruppen att vakna.
  • Karl Kalkyl
    lövet2 skrev 2018-09-02 00:11:41 följande:

Stämmer inte. Värstingresorna var igång redan på 80-talet och Borgarna tog över först hösten 1991. 
  • Mongoliet

Det betalades av kommunpengar & ni får gå in & kolla vilka kommuner de rörde sig om. Tror att det var typ Staffanstorp som hade en av de första kända som käpprätt åt helvete. Kommer ihåg att det var de resorna som gjorde att ville ha ett sådant jobb.

• qfnafnjf
    Karl Kalkyl skrev 2018-09-02 10:26:37 följande:
    På ett sätt har du rätt. Gruppen får den ledare de förtjänar. Konstigare än så är det inte.

Men det hindrar ju inte att enskilda individer kan försöka få andra i gruppen att vakna.
    Hur menar du att man ska få andra att vakna om de redan tror att de är vakna?
  • Karl Kalkyl
    qfnafnjf skrev 2018-09-02 10:38:57 följande:
    Hur menar du att man ska få andra att vakna om de redan tror att de är vakna?
    Om jag visste det skulle jag vara ännu rikare än jag redan är.

Det är svårt att övertyga andra människor. Ju mer korkade de är desto  svårare är det.
Svar på tråden Värstingarna